hvorfor er det svært at få en stor gevinst i høj frekvens?

L

liletian

Guest
Hej alle
Kan nogen forklare, hvorfor det er svært at få en stor gevinst for en enkelt transistor forstærker?Jeg bruger ,13 mikro transistor og fundet det er meget svært at få en stor gevinst for 1G Hz frekvens, DC spænding, jeg brugte er 1,2 V. Det er rart, hvis jeg kan få en 20 vinding.Nogen forslag?
Tak

Hvis du vil vinde alt hvad du skal gøre er at sætte en stor modstand på outputtet.

But then when you do that you will have a RC pole which brings down your frequency.

Ulemperne er gevinst til båndbredde.Det er derfor, folk taler om gain-bandwidth produkt og nogle gange spørge, hvad Ft af din transistor er.Hvad tror du?

Det er alt om RC lastning virkning.Men generelt, jo mindre MOSFET størrelse (L), jo højere GM, så du behøver ikke høj belastning modstand for at opnå høje gevinst (GM * R).Jeg bruger 0.13um NMOS kan opnå 20dB vinde op 2GHz.

Hvorfor taler du om forstærker med ohmsk belastning ...?For at få high gain vi har brug for højt differentieret modstand belastning, ligesom transistor aktuelle kilde eller IC.Med en sådan de belastninger, det er ikke så svært at få en høj gevinst ved høje freq.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back