Hvorfor er ikke min RFID 1-bit transponder ikke resonanting?

F

fuhrer

Guest
Hej, Jeg forsøger ud 1 kreds, som jeg fandt fra Purdue's hjemmeside .. jeg kunne ikke resonant den mellem læseren kredsløbet og transponder kredsløb .. det er meningen, at resonans på 1MHz. mit problem er, at transponderen ikke foranlediger spænding for læseren .. hvorfor? nogen forslag? thanx ..

Hvad bruger du til L1 og L2? Jeg vil gætte på, at de begge skulle være ret stor sløjfer. Hvis du bruger ferritkerne induktionsspoler, ville du ikke have meget gensidig induktans.

Jeg plejede at prøve med en kreds som denne, men det fungere på 125KHz. Af den måde, foreslår jeg at du tjekker om din inductant værdi og Capaitor, glem ikke, at begge det skal genlyd. og i praksis de skal være indstillet.

for min L1 det er 10 cm i diameter og for L2 er 5 cm i diameter. Jeg bruger magnetisk tråd til dette spole og jeg sår det på en PVC og intet ..

Hvis jeg forstår godt den FTT fungerer på følgende måde: Du indsprøjte en 5Vp-p-signal fra kilden på læserens FTT. Så transponderen resonerer på denne frekvens, og dermed en dukkert i spænding på den fælles krydset af L1, C1, D1 skulle ske. Denne dip er oversat af resten af ccircuit som "en korrekt transponder er inden for rækkevidde". Jeg foreslår at tjekke resonansfrekvens ur transponder først, og hvis det er ok så tjekkisk ur modtagerens. De skal begge være lig med kilde frekvens. For yderligere at eksperimentere med henblik på at rette op på resonans, sætte en variabel kondensator parallelt med C2 (transponder) og overvåge spændingen dukkert efter D1 (katoden). Ved at dreje var kondensator du skal få det maksimale respons. Så er dette den virkelige resonans af banen. Endelig måle værdien af den samlede kapacitans for at vide, hvad der er din nye C2 værdi for en fast kondensator i fremtiden ccts du vil gøre. Regards P.

Denne grundlæggende gensidige kobling metode er grundlaget for flere RFID-systemer, der anvendes i løbet af de sidste mange årtier kun kommercielle dem er mere komplekse. Et af disse kommercielle systemer benytter en Wheatstone bro som læseren. Et af de fire elementer er det store område induktor. Frekvensen er fejet, og broen er ubalanceret af den gensidige kobling af RFID-kortet resonanskredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back