hvorfor er induktans på ikke overvejet?

• Thread starter dazzling_deepika
  • Start date
D

dazzling_deepika

Guest
y er induktans på ikke betragtes som helst i digital design (layout, forsinkelse estimation, osv.)?

Godt spørgsmål. Ideelt set bør være. Jeg tror, ​​kan der være nogle grunde: 1) Ingen støtte til "selv-IND '&' gensidig IND" i SPEF, DSPF netlists der anvendes i timing analyse. 2) værktøj, der forstår disse netlists med selv-IND & gensidig IND i timing / delay & noise_induced_delay og signal-cross-kobling og så videre. Nu vil jeg fortælle dig, hvor vi tager os af induktans. Fra 90nm og under - Hvis jeg tager et kig på nogen DRM [Design rule Manual] fra enhver støberi [Mindst TSMC og Chrt] Det har nye design regler om parallel run længde og antallet af bøjninger i et tæt nærhed på alle metalkonstruktioner. Routere er bekendt med disse. DRC verifikation kontrollerer disse. BTW, er selvstændig og gensidig parasitisk induktans udvindes i mixed-signal og ren analog design.

Jeg tror, ​​at selv i analog design, Induktans ekstraktion er ikke almindelig (måske induktans udvinding værktøjer er dyre). Ofte kan folk gør et godt stykke arbejde selv uden induktans ekstraktion. Desuden smulation med induktans er tilbøjelig til at konvergenskriterierne vanskeligheder. Under mange af dem vil gøre simulering ganske besværligt

Arten af ​​induktans virkninger er forskellig kapacitet. Nettet interaktion er en lav kompleksitet problem for kapacitans kobling. Kun næste Kvarteret net kobling bør overvejes. På grund af den høje stabling af metal, bliver mere 2,5 dimesional at få koblingen men skaleringsfaktoren er en M * n emne (n ist antallet af net). Den induktive kobling er langt mere kompliceret, fordi den returstrøm stien ikke er kendt på forhånd, så afhængig af den aktuelle nettet induktans koblingen kunne påvirke meget mere koblinger. I ekstreme tilfælde af induktiv kobling af spike strømførende suppy linjer og følsomme analoge net en n ^ 2 kobling problem. Fremtiden ligner at lægge loft over koblingen estimering og modspil er følsomheden styret kobling estimering og layout design guidelines.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back