hvorfor FDG901D (p mosfet driver) kan ikke køre FDN360P mosfet

E

EDA_hg81

Guest
Jeg prøve at bruge Sparan 3 til at styre FDG901D (logisk indgang er 3.3V CMOS) til at drive FDN360P. Hvorfor det ikke virkede? hvad det er de mulige årsager til dette? Tak

Kan du vise din skematisk og beskrive hvilke signaler ikke virker?

Hele ideen er for at realisere tænde og slukke rækkefølge. Brug FDN360P som en switch ved at forbinde afløbet og kilden til FDN360P at overføre 12V DC fra kilde til afdrypning til FDN360P for aktivering anden magt chip. Når jeg trykker på en knap, er FPGA vil sætte højt (3.3V LVTTL) på hovedkortet pin af FDG901D så FDG901D vil tænde FDN360P ved at styre indgangen FDN360P. Jeg har tilsluttet VDD af FDG901D til 12 V og holdt Slew pin flydende. Problemet er, når hele systemet er tændt, drænet af FDN360p er allerede 12V endnu før jeg trykker på knappen. Hvad er de mulige årsager? Tak på forhånd. Følgende er webadressen på den skematiske: http://images.elektroda.net/70_1183047159.jpg

Hvis MOSFET er 'ON', som du siger, det er så porten af ​​enheden har nok spænding til stede for at tænde den. Har du kigget på svinget på egenskaber MOSFET du bruger til at se, om de er forenelige med udgangen af ​​driveren, som du har det konfigureret. Du kan være nødt til at styre dv / dt af føreren i stedet for at lade det flyde. E

Jeg er virkelig nyt til analoge ting. Jeg har kun tjekket Gate Threshold Voltage. Ville du lade vide, hvilke andre Elektriske data jeg bør tjekke? Tak.

Hej, for FDG901D max forsyningsspændingen er kun 10V. I din skematisk du bruger 12V. Måske dette er en fejl i din tegning eller chippen er allready væk. Er der nogen grund til, at du ikke bruger en almindelig transistor og nogle modstande? Hvis det er et spørgsmål om plads, du kan have et kig på modstanden udstyrede transistorer ligesom PDTC115ET. Også for FET, hvis du ønsker at bruge en anden type, være carefull. Nogle nylige Fairch. FET har en max. GS spænding på 7V. Over denne spænding kan distroy din FET. Regards

Som opfinder (y) foreslog, kan 12V forsyningen have beskadiget FDG901D ved at overskride sit absolut maksimale VDD rating på 10V. Se side 1 i databladet. Antages chippen overlevede, så måske du måler 12V på udgangen, blot fordi produktionen ikke har nogen belastning, og transistoren har en lille mængde af lækage, når "off". Prøve at slutte en belastning, såsom en 1K ohms modstand fra afløb til jord. Hvis det ikke hjælper, så hvad spændinger kan du måle på transistor gate, når FPGA-signalet tænder og slukker?

Kan være du har ret. Jeg har bemærket dette, Da strømforsyningen Jeg bruger kun kan give mig 12 V og jeg ønsker at tage chancen. takke din alle forslag. Jeg er nødt til at ændre det til 10 V for at prøve igen. Hav en god weekend. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 7 minutter: [/color] [/size] Jeg har testet dette kredsløb ved hjælp af 10V input. Jeg har også fundet ud af at min Logic høj indgangsspænding på FDG901D er 75% af VDD, betyder det logiske input er mindst 7.5V. Jeg har brugt to strømforsyninger til at indstille to krævede spændinger. De følgende er resultaterne. Når logisk indgang er slukket: drain output FDN360P er 10V gate spænding er 10V Når logisk indgang er tændt (behov 8 ms at være stabil): drain output FDN360P er 0V gate spænding er 0V Jeg fandt ikke noget krav om logik input hæve tid. Ser FDN360P fungerer, men ikke korrekt. Men nogen måde 7,5 V input logik er ikke egnet til FPGA, kan du hjælpe mig med at finde en P-kanal MOSFET driver, som kan acceptere 3.3V logik og kan tåle 12V indgangseffekt? Tak.

Hej, ligesom jeg postet før. Tag et kig på modstanden udstyret transistorer. For dit kredsløb, vil en PDTC115ET være fint. Nedenfor er en skematisk. R23 er 220K. Bemærk, at modstandene inde i RET (PDTC114ET) i dette kredsløb ikke er 100K + 100K som PDTC115ET. Og faktisk max. forsyning rating af FDG901 er 10V. Men ved 10V, vil du aldrig nå logisk højt med en 3.3V drev. Det er meningen at arbejde mellem 2,7 og 6V.

tak så meget for dig hjælpe. Jeg vil prøve i næste uge. har en dejlig weekend.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back