Hvorfor gate brug i poly?

Y

yousoo

Guest
I `m studerer [IC Layout Basics] p.134 - Wiring med poly

Jeg har et spørgsmål.

Hvorfor har gate brug i poly?ikke metal?

hej,
Porten MOSFET bruge poly stedet for METAL, således at MOS-strukturen er tilpasset sig selv.At forklare, hvad der er selvstændig tilpasset strukturen antage, at vi bruger metal til fremstilling af gate.Til dette skal vi først gøre kilde / dræn udbredelse og derefter metallag.Nu på at gøre det i metal gate måske ikke helt lige til kilden og drain Diffusions og i værste fald kan det så ske, at den metal gate ikke kan være overlapning med enten kilde / dræn pga. forskydning.Dette forringer udførelsen af MOS-og jeg tror, det kan ikke fungere som en MOS enten.Så Med sigte på at omgå dette problem, hvad ppl bruges til at gøre, var at øge porten længde dermed sikre, at porten vil have overlap med source og drain Diffusions.Nu er denne metode havde et problem, at porten / kilde overlapning kapacitans var enorm her påvirker design.Også meget lille kanal længder var ikke muligt her.
Hvis vi bruger poly så, hvad vi gør, er at vi vil først vokse poly portene på siliciumoxid og oven på at vi vil gøre diffusion.Dette sikrer, at poly er perfekt alligned med kilde og dræn udbredelse og også shoter kanal længder med mindre gate / kilde overlapning kapacitans er gjort mulig.For en mere detaljeret forklaring henvise Razavi ...

Hope this helps.
fred

hvis u bruger metal som gate, kan u ikke selfaligned s, d implantat, coz if u gør det, de r, d drivein vil smelte metal gate (al gate), så u være nødt til at gøre det s, d implantatet og drivein (anneal) først derefter gate deposition.

hi leohart,
Tak for den forklaring på, hvorfor vi ikke kan bruge metal til selv at tilpasse.Jeg var ikke sikker på om dette.

rgds
fred

hej!

polysilicon har en langt højere smeltepunkt end metaller og som vil tillade genindfoersel annealing ved højere temperatur før metal deposition.

- AlTilføjet efter 3 minutter:hej

og ...annealing temperaturer er normalt højere end det metal meltign punkt, så du kan ikke anneal en mikro-kredsløb efter metal er blevet deponeret.Ü

- Al

fredflinstone skrev:

For en mere detaljeret forklaring henvise Razavi ...fred

hi Julian,
Jeg sagde at henvise Razavi bogside ikke 613 for info om selvstændig linje MOS strcuture.Sorry for at skabe forvirring.
skål
fred

Jeg tror, det er tilgængeligt sted på internettet, måske dette forum.

prøv at søge det

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back