Hvorfor holde tiden er ikke inkluderet i kritiske frekvens Calc.

S

srik_naidu

Guest
hej, kan nogen forklare mig, hvorfor holde gang er ikke inkluderet i calc af kritiske freq. er der nogen særlig grund, hvis så forklar mig af den grund. venter på svar, med hensyn til, srik.

sige, at du har to D stoffiltre, output af 1. FF går til anden. 1. FF ville have videregivet oplysningerne til udgangen på 1. uret og det næste FF ville tage det på den anden uret. Nu er der et ur-Q forsinkelse + den propagation delay før 1. kvartal nåede 2. FF. Også 2. FF har oprettet tidspres. Så effektivt periode T skal være> T (setup) + T (ur-q) + T (prop forsinkelse), hvilket betyder f er <1 / (), der definerer max hyppigheden af systemet. Men hold tiden påvirker ikke max frekvens.

Lastrummet tid påvirker ikke frekvensen. Det vil sige, hvis der er en hold tid kan udstede, kan du ikke løse det ved at bremse uret. Så det er mere diffcuity at forbedre holde gang spørgsmålet.

[Quote = Yun Lin] Den holde gang påvirker ikke frekvensen. Det vil sige, hvis der er en hold tid kan udstede, kan du ikke løse det ved at bremse uret. Så det er mere diffcuity at forbedre holde gang problemet [/quote] Jeg tror, u er forkerte, holdetid overtrædelser kan afhjælpes ved at tilføje forsinkelser i vejen for de data, der kan tilfredsstille holde gang ligningen:. Thold

Jeg tror generelt propagation delay er mere end lastrummet tid, i tilfælde af, propagation delay er mindre end holde gang, tror jeg, vi bør overveje, at ved fastsættelsen af den maksimale clock frekvens for pålidelig drift. Det vil sige, at vi bør overveje at holde gang eller formering forsinkelse alt efter hvad der er mere.

fordi holde gang har ingen effekt til drift frekvens. Med venlig hilsen [quote = srik_naidu] Hej, kan nogen forklare mig, hvorfor holde gang er ikke inkluderet i calc af kritiske freq. er der nogen særlig grund, hvis så forklar mig af den grund. venter på svar, med hensyn til, srik. [/quote]

Hvis du ser holde gang consatraint, det kommer på samme kanten af operativsystemet uret, dvs der ikke er tale om længere perioder i den indskrevne forsinkelse beregning, som er grunden til, holder ikke effekt max frekvens. Hvis du ser oprette tvang, det kommer b / w to forskellige kanten af drift ur, den tilladte tid diffrence mellem disse kanten bestemmer din max frekvens. Når designet er lukket, lad os sige uden hold fix, vil der være funktionel fejl, selvom du reducere uret periode, fordi ur periode tilvækst øge den tid, diffrence b / w to forskellige kanter, ville det ikke påvirke det samme ur kant. Thanks Arvind

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back