Hvorfor IC dækning er sort?

B

bunalmis

Guest
De fleste farver af plast pakke IC er sort. Kun nogle optocoupler farve er hvid. Hvorfor IC farve er sort?

[Quote = bunalmis] Flest farve plastik pakke IC er sort. Kun nogle optocoupler farve er hvid. Hvorfor IC farve er sort? [/Quote] Jeg gætter på den sorte er den bedste radiator.

1. Betrækket er lidt ledende, som hjælper med at fjerne statisk akkumulation. 2. Dækslet blokerer lys, som ville ændre kredsløbet operation af skinner på PN knudepunkter indeni.

Fra National Semiconductor LP5900 datablad "micro SMD Lysfølsomhed udsættes micro SMD enheden for direkte lys kan forårsage forkert betjening af enheden"

Tak rigtig gode svar. Ok hvorfor nogle Japon transistor tilfælde har grønne farve?

I årevis den mest almindelige materiale havde været Bakelit .. Og at "ting" var alwys så sort som indersiden af ​​din A .. http://www.sumibe.co.jp/english/mobile/index.html Hvorfor nogle transistorer er grønne - i dag kan du finde hvid bakelit, grå bakelit, rød bakelit .. og grøn bakelit .. nogen bare kan lide at farve .. Regards, IanP

Efter min mening, det simpelthen er sort bare på grund af den tradition, som alle gør det samme, og alle vænner sig til den pågældende farve. Det samme spørgsmål, du kan spørge, hvorfor PC / monitor / tastatur / mus / andre PC-relaterede ting har elfenben farve, mens bærbare computere er sorte eller Mørkegrå. For nylig, producenter synes at skifte farve / geometery af nogle enheder for nem regconization: optokobler er elfenben, nogle japanske producenter gør deres AT-220 pakker mørk-grøn, det samme med nogle af de europæiske producenter gør deres TO-220 kamre. nguyennam

IanP, er, at selskab med navnet "bakelit", men deres halvleder-pakker er epoxy-harpiks. Det er den primære ingrediens i de fleste plast IC pakker.

Jeg tror det er sort, fordi transistorer indersiden af ​​IC er meget følsomme over for UV.

kan være Reson at skrive den del nummer og firmanavn på en sort sag, er den mest effektive måde at klare det.

Ingen bruger bakellite for ting som, at det er for hårdt for at gøre. Den dør er tilsluttet ved hjælp af sølv fyldt modificeret epoxy (cyanat Ester Blends), der er, hvis de ikke er lavet helt af metal og kun forbundet med en AuAl obligation. Emballagen kan være fremstillet af forskellige ting: Standard sine normalt epoxy cresol novolac (ECN) eller kantede (og nogle gange rundt) kvartsglas. Biphenyl epoxy bruges til lav fugtoptagelse systemer. Hvorfor er det sort? - Det udstråler varme det bedste. Tro mig der er en væsentlig forskel mellem det at være sort eller endda grå og nogle af disse IC selv har interne varmeveksling plader lige under den øverste side. Dens formentlig lettere at se aftegninger så godt.

IC dækker normalt sort, så lys-stråling ikke vil interferens med arbejdet med det IC.

Bakelit? Jeg plejede at synes, det er epoxy ... Og jeg har set hvid, grøn, blå ICs ved den måde.

hvis u se den lange historie af ventil baser, de var i sort. Sort er godt for varmeafledning. Men i disse dage ventilen bunden var lavet af bakelit materiale, der var meget skørt. Som de andre tekniske semicondutors & materialer udvikles, også mange farver. Hovedsageligt det materiale, der anvendes for IC indkapsling, er lavet af nogle få virksomheder. universelt det var sorte farve foretrækkes på grund af varmeafledning egenskaber. Dette er ikke modeshow, men et teknisk produkt. nogle keramiske indkapslet transistorer & IC R fås i hvid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back