Hvorfor kildemodstand?

B

Bhanumurthy

Guest
Hej, Kan nogen forklare, hvorfor vi holder en kilde til modstand ved indgangen på en PN-overgang diode eller transistor? Faktisk, hvad jeg mener er, for ex., Når vi bruger et batteri der skulle ikke være en modstand mod det (håber det er forstået). Men vi holder en kilde til modstand, som fortalte earlier.But jeg synes, vi skal kalde dette som en strømbegrænsende modstand i stedet for kilde resistance.But fleste lærebøger kalde det, som sidstnævnte name.Am jeg ret? Regards Bhanumurthy.

ja det er at begrænse den strøm til komponenterne. Hvis du vil have mig til at være mere specifik vælger et kredsløb til at arbejde på. Bemærk, du kan endda prøve electroics hjemmesider med tutorials om transistorer ....

Kan du give et eksempel, hvor en række modstand tilsluttet mellem en spænding kilde og en halvleder enhed kaldes Kildemodstand? Jeg er ikke bekendt med den nuværende begrænsning modstande normalt navngivet kilde modstand. En kilde, der almindeligvis har en intern impedans henholdsvis kan have en seriemodstand indbygget, fx de 50 ohm impedans på et signal generator. Det er klart en kilde til modstand, kan det udnyttes også for nuværende begrænsende. Men en ekstra modstand ved belastningen ikke ville blive navngivet korrekt som kilde til modstand. I en tilsvarende kredsløb, kan man sammenfatte alle impedanser eksterne til enheden som en kilde til henholdsvis belastningsmodstand. Men det ville være bare en beskrivelse af de eksisterende kredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back