Hvorfor Layout har flere havne end kilde, når du gør LVS?

S

swgchlry

Guest
layoutet er genereret af Encounter og DRC gratis.Når jeg gør LVS, kaliber fortalte mig, at der er nogle havne i layoutet er fraværende fra kilden Netlist.Jeg fandt, at kaliber betragtes nogle "tråd" net af kilde Netlist som havne og det øverste modul af Netlist (genereres fra layout) har mere input / output-porte end kilden Netlist.Kan sb.hjælpe mig?

Layout Netlist:

. SUBCKT xtop port1 port2 port3
...
. ende

kilde Netlist:

. SUBCKT xtop port1 port2
...
Xxx VDD VSS ...port3
...
. ende

Hvorfor kaliber flytte port3 til toppen modul's input / output port liste?

swgchlry skrev:

layoutet er genereret af Encounter og DRC gratis.
Når jeg gør LVS, kaliber fortalte mig, at der er nogle havne i layoutet er fraværende fra kilden Netlist.
Jeg fandt, at kaliber betragtes nogle "tråd" net af kilde Netlist som havne og det øverste modul af Netlist (genereres fra layout) har mere input / output-porte end kilden Netlist.
Kan sb.
hjælpe mig?Layout Netlist:. SUBCKT xtop port1 port2 port3

...

. endekilde Netlist:. SUBCKT xtop port1 port2

...

Xxx VDD VSS ...
port3

...

. endeHvorfor kaliber flytte port3 til toppen modul's input / output port liste?

pranam.bhagavan
Vil du forklare det i detaljer?
Jeg ved ikke thnik det er på grund af den magt og jorden signal, da både layoutet og kilden har VDD og VSS.

Hej,

Du har 3 tilslutninger i layoutet Netlist og kun 2 i kilden Netlist.
Du skal så se på, hvis der er en åben i dit layout.

Dette problem kan faktisk have en forbindelse med VSS eller VDD.Det afhænger af, hvordan du har gjort dit slutte (reelle eller virtuelle).

Kontroller dit layout (netto navn), læs omhyggeligt din ekstraktion rapport, og du har en masse chance for at finde problemet.

Hvis du har andre spørgsmål, ikke hesite at gå på:
http://supportnet.mentor.com

Nice day.

Jeg har aldrig oplevet problemer som dette før ...

Så vidt jeg ved,
1.Hvis Layout har mere no.of garn / havne end Sch, så der er noget åbent i layoutet.
2.Hvis Layout har mindre no.of redskaber / havne end Sch, så der er noget åbent i layoutet.

Der kan være nogle lag / labels som formål er i Pin lag.I dette tilfælde, erkender Calibre den pin lag / etiket som havn ..

Bare se dit layout ...

Tak,
Kumar

det er muligt at noget kunne være blevet omdøbt ved en fejltagelse i dit layout, eller hvis det blev afbrudt ... normalt i layout dette sker, når du åbner i redigeringstilstand .... bare nogle manuelle fejl.

Den LVS er korrekte ... hvis rapportering nogle misforhold så ... der er afgjort noget ikke er rigtigt.Tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back