Hvorfor PMOS ikke bruges som fælles landbrugspolitik

K

kumar123

Guest
Hej,

Kan nogen har en idé om, hvorfor PMOS canot bruges som en fælles landbrugspolitik?
da jeg var rå simulering tager PMOS og NMOS af samme L og Wp = 2 * Wn konstaterede jeg, at PMOS giver mere CAP værdi sige, hvis NMOS har værdi 0.13f den PMOS er der 2f

kunne give nogen ide om dette, hvorfor NMOS og NMOS i NWELL hætter er gode at bruge som D-CAPS

Bortset fra dette ville det være meget mærkbar, hvis nogen giver eller punkt mig docs om NMOS i NWELL hvordan det giver bedre cap wrt til NMOS cap?Tak for din støtte

Kumar

kumar123 skrev:

Hej,Kan nogen har en idé om, hvorfor PMOS canot bruges som en fælles landbrugspolitik?

da jeg var rå simulering tager PMOS og NMOS af samme L og Wp = 2 * Wn konstaterede jeg, at PMOS giver mere CAP værdi sige, hvis NMOS har værdi 0.13f den PMOS er der 2fkunne give nogen ide om dette, hvorfor NMOS og NMOS i NWELL hætter er gode at bruge som D-CAPSBortset fra dette ville det være meget mærkbar, hvis nogen giver eller punkt mig docs om NMOS i NWELL hvordan det giver bedre cap wrt til NMOS cap?Tak for din støtteKumar

Hej

Faktisk var jeg spørge om PMOS forhold til NMOS i NWELL og enkle NMOS cap.

Er der nogen forskel mellem NWELL fælles landbrugspolitik og DEEP NWELL kasket?

Kumar

NMOS har lavere kanal modstand thyan PMOS med Sam W / L-forholdet.

det er godt for afkoble brug.

venlig hilsen
kumar123 skrev:

Hej,Kan nogen har en idé om, hvorfor PMOS canot bruges som en fælles landbrugspolitik?

da jeg var rå simulering tager PMOS og NMOS af samme L og Wp = 2 * Wn konstaterede jeg, at PMOS giver mere CAP værdi sige, hvis NMOS har værdi 0.13f den PMOS er der 2fkunne give nogen ide om dette, hvorfor NMOS og NMOS i NWELL hætter er gode at bruge som D-CAPSBortset fra dette ville det være meget mærkbar, hvis nogen giver eller punkt mig docs om NMOS i NWELL hvordan det giver bedre cap wrt til NMOS cap?Tak for din støtteKumar

Undskyld mig
Hvorfor kanal modstand ville påvirke afkoble bruge?
tak

funster skrev:

NMOS har lavere kanal modstand thyan PMOS med Sam W / L-forholdet.det er godt for afkoble brug.venlig hilsenkumar123 skrev:

Hej,

Kanalen har modstand.PMOS er huller og NMOS er elektron, så PMOS kanal modstand er meget højere end NMOS.

Så kan låget være inspireret af en modstand i serie med en fælles landbrugspolitik.Hvis modstanden er stor, reaktion hætten er langsommere, og det er dårligt for afkobling.Kør en simulering (ikke at kigge på hætten vaule), og du kan se det store forskellige.

Hilsen,
Eng Han

PMOS kan bruges som hætte.
kun forbundet Nwell skal være bundet til nogle VDD.
Prøv at holde mest inversion regionen,
kapacitans bør han oxid capcitance.

Have det sjovt,

kan nogen forklare om afkobling, der bliver talt om ....I havn't hørt noget om dette, og vil gerne vide ...

Hej eng han,Hej jeg er enig med dig, at NMOS kanal resisstance er mindre i forhold til PMOS
men der skal fungere som en DE-CAP man ville være at binde kilde, afløb og løs sammen til VSS og port til VDD i dette aspekt modstanden eksisterer mellem kilde og dræn skal være som en kortsluttet så ingen grund til at overveje det. er du velkommen at rette mig hvis jeg tager fejl Fron denne DE-CAP perspektiv.

sikkert, hvad du kan pege er substratet modstand btween porten til underlag terminaler stod som serie modstanden

hi jcpu,
Jeg har nogle få ord om din kommentar, hvis jeg vil bruge PMOS som cap afgjort gate er en terminal (gives til VSS sammen med substrat (p-type) er tilsluttet) og-kilde, dræn og NWELL er bundet til VDD
så det helt sikkert fungere i inversion regionen er jeg forkert?

bortset fra teori jeg har lavet nogle simulationer i SPICE om dette og fundet resultater smule forvirrende

. PRINT alle (C)

da jeg brugte ovenfor erklæring for at udskrive alle vejkryds capacitances jeg fandt CGS altid være på 0 og CBD = cbs = total kapacitans mellem terminaler X (gate) (fejet fra
-VCC til 2 * VCC) og Y (kilde, dræn, bulk kortsluttede sammen) (altid bundet til VSS)
CGD er varierende alt efter region i drift, cd'er altid har neglegible værdi

Enhver suggestins ville være mærkbar på detteFra PMOS synspunkt cap er dannet mellem terminal X (gate og P-substrat bundet til VSS) terminal Y (kilde, dræn og NWELL sluttet sammen givet til VCC) Når jeg gjorde simulering jeg fandt 10X mere cap end en normal NMOS indså cap, var jeg gad vide, hvad der er konceptet bag dette ske.

Hilsen
Kiran

Jeg har brugt pmos som tidligere beskrevet bulk Sorce dræn tilsluttet VDD.
Det opnår god kapacitet pr området, og kan bruges, når der ikke behov for acurate kondensator værdi, dvs afkobling, eller dummy tomgangsspænding stabilisering og støj cutt-off ...

Hej Kumar,

Modstanden er den kanal, modstand, og ikke den modstand, du refererer til.Bedes forestille sig, at der er mange små modstande i serie i kanalen (dvs. i området under poly).Som mobilitet af hullerne er langsommere end elektroner, afgifts-og afladning er langsommere.

Når der udføres simulering, studere forbigående reaktion (f.eks du kan tilslutte op en RC circult, og se om NMOS eller PMOS og se, hvoraf den ene er mere kapacitive, og har hurtigere respons til opladning og afladning.

Hilsen,
Eng Han

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back