hvorfor Sim900 acceptere nogle AT-kommandoer og resject mange andre?

T

technologist14

Guest
Hej alle, jeg newto denne hjemmeside og håber at få svar på mit spørgsmål her. 1) Jeg bruger en sim900 module.hardware design er OK & I kan sende og modtage commands.But det er ikke all.Commands som ATI & ved + GMI køre properly.But kommandoer som ATD, På + csmp fail.So jeg kan køre nogle på kommandoer (kommandoer omkring modul egenskaber som seriel now, ber ,...) men ikke kommandoerne i sms, opkald, GPRS. også når modul starter, sender terminalen følgende stream: rdy + CPIN: IKKE ISAT + CFUN: 1 hvad er meningen med ovenstående fejl hvordan man kan løse det? 2) når jeg kommer ind på + CPAS modul returnerer + CPAS: 2 i henhold til at_command_set.pdf pg.69 Det betyder "Unknown (modul er ikke garanteret at reagere på instruktioner)" hvordan man kan løse dette problem? 3) Også nogle 1 fortalte mig, at jeg skulle registrere IMEI nummer inscripted på kroppen af modulet i kommunikation kontor, skal jeg? kan nogen hjælpe mig? takket være avanceret

1. 1. fejl meaens at modemet ikke afsløre eventuelle SIM-kort i modulet .. indsætte et vaild sim-kort og deaktivere sin sikkerhed adgangskode. 2. det giver ikke anledning til problemer, selv om det reagerer. Der er forskellige moduler leverandører og forskellige firmware i hvert modul .. Der er forskellige moduler reagerer på denne kommando på en anden måde. CPAS returnerer aktivitet status til det mobile udstyr . bør det altid være OK som svar 3. Ikke påkrævet .. når og hvis SIM-kortet er fundet den sender oplysningerne til udbyderen

kære ckshivaram tak u for ur hurtigt svar Jeg har også undersøgt spænding på SIMVDD pin og voltmeter indikerer 0,02 (ca. 0) Jeg forventede, at dette pin at være langt højere end denne værdi ikke er nogen ting galt? Jeg tror, at modulet kan blive ødelagt (selvom jeg ikke har forvoldt nogen fysisk skade på det) Jeg har også prøvet 5 andre gyldigt SIM-kort, men resultatet er det samme. hvis Simvdd pin har ingen spænding, hvordan vi klarer denne?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 20:29 ---------- Forrige post var på 20:26 ----------</span></span>
Kære ckshivaram tak u for ur hurtigt svar Jeg har også undersøgt spænding på SIMVDD pin og voltmeter indikerer 0,02 (ca. 0) Jeg forventede denne pin at være langt højere end denne værdi ikke er nogen ting galt? Jeg tror, at modulet kan blive ødelagt (selvom jeg ikke har forvoldt nogen fysisk skade på det) Jeg har også prøvet 5 andre gyldigt SIM-kort, men resultatet er det samme. hvis Simvdd pin har ingen spænding, hvordan vi klarer denne?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back