Hvorfor skal max232 for RS232 ????..... hjælp mig pls

D

darlling5147

Guest
Derfor har vi brug max232 før RS232 .... jeg søgte fra Yahoo / Google, men jeg Dun virkelig at forstå explaination ... kan nogen fortælle mig?max232 konvertere signalet fra TTL-niveau til og-niveau eller i den anden vej rundt?produktionen af PIC mikrocontroller er niveau eller begge - niveau?Dette er wat i forvirrende

Max232 konverterer spændingsniveau fra TTL aprox.til / - 12V.

Explenations på RS-232 niveau omformere, herunder max232, kan findes i flere websteder ..
Her er et eksempel:
http://www.beyondlogic.org/serial/serial1.htm
..se afsnit 4 ..

Hilsen,
IanP

Først vil jeg gerne thx dem, der besvarede mit indlæg .....

Følgende er wat jeg skrev i min betænkning, pls velkommen til at slippe mig kommentere / rette hvis jeg fejlUdgangssignalet af PIC16F877A er i TTL-niveau fra 0V til 5 V.Men for COM-port på pc'en, skal det både positive og negative spændingsniveauer.Derfor er en RS 232 Level Converter er nødvendigt at udføre 15 V og-15V.

hej,
RS232 er en standard.Denne standard definerer signalniveauet krav på sender og modtager.Derfor at gøre den forenelig med TTL output en grænseflade IC er påkrævet.Grænsefladen IC bør konvertere TTL logik til RS232 standard og omvendt. MAX 232 er en sådan IC der bruges til denne konvertering.

prajit skrev:

hej,

RS232 er en standard.
Denne standard definerer signalniveauet krav på sender og modtager.
Derfor at gøre den forenelig med TTL output en grænseflade IC er påkrævet.
Grænsefladen IC bør konvertere TTL logik til RS232 standard og omvendt. MAX 232 er en sådan IC der bruges til denne konvertering.

max232 konverterer fra TTL-niveau til CMOS-niveau
det er vigtigt i seriel kommunikation specielt mellem pc og mikrocontroller dvs.

max232 konverterer fra TTL-niveau til CMOS-niveau?

Det er bare en linje niveau oversætter mellem TTL og standard RS232!

Vi ofte bruger det til at køre MOSFETs også ..

vsmGuy skrev:

max232 konverterer fra TTL-niveau til CMOS-niveau?Det er bare en linje niveau oversætter mellem TTL og standard RS232!Vi ofte bruger det til at køre MOSFETs også ..

thx for allllll de repliesssssssssssss ................ muak !!!!!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back