Hvorfor strømforbrug dette kredsløb er høj?

E

EDA_hg81

Guest
Jeg tror, at grunden er de ringe værdi 15ohm modstandsfolk R1, R2, R17 og R18 (de er dumpere).

Tak for din hjælp.

http://images.elektroda.net/25_1224275462.gif

Hej

Din kredsløb ser OK, hvad er din belastning modstand og belastning impedans?

Hvad er din nuværende strømforbrug?(V & I på ingen belastning)

Hvad er din strømforbruget, når de anvender dc spænding og forbinder input til GND og ud bringe flydende?

Alle de bedste

Bobi

I dette design, er der en anden opamp kredsløb, som er det samme design som dette, og disse to kredsløb arbejder sammen.

En LM7805 konvertere 12V DC til 5V til strømforsyning disse OPAMPs kredsløb.

Jeg gjorde t forbinde nogen belastning med dette kredsløb endnu.

Jeg har kun leveret 12VDC til LM7805 og strømmen er 12V og 0.38A, så jeg er nødt til at

tilføje endnu en LM7805.

Hvad er de mulige problemer?

Tak.

Hvorfor ikke du linker den oprindelige emne eller bedre fortsætte det i stedet for at starte en ny?Uhensigtsmæssig dimensionering af kredsløbet er allerede behandlet i del.

Du heller ikke giver tilstrækkelige oplysninger.Er den nuværende forbrug også høje, uden at en input signal?Dette kunne tyde enten ustabilitet eller defekte enheder.Du bør også kontrollere, om en eller flere forstærkere har uregelmæssig høj effekttab.(Må ikke brænde dine fingerspidser!).

Der er mindst én tegning fejl i kredsløbet (U2. INA kortsluttede til OutB).Også den temmelig høje ohmsk feedback resistor på U1 kan forårsage ustabilitet med OP input kapacitans.Medmindre helt forstå gør og donts af højhastigheds OP kredsløb, skal du bruge en impedans niveau som foreslået i enheden dataark.

Også med korrekt dimensionering, en dårlig layout kan være tilstrækkelig til at forårsage ustabilitet.

Undskyld for jeg gjorde t link dette indlæg med oprindelige.

Da jeg brugte kun én strømforsyning mode af LT1807, den OutB af U2 er for generering af bias spænding 2.5V for U2 og denne skævhed spænding er forbundet med input til udligning af input signal.

Jeg har ikke inddata hvilken som helst signaler til kredsløb endnu.

Den nuværende forbrug er høj (12V 0.38A), selv jeg ikke inddata hvilken som helst signal.

Jeg har skiftet den feedback modstandene af U1 til lavere værdi (1.2K og 1K), men den nuværende forbrug er det samme.

Lad mig vide, hvis min indstilling er korrekt.

Tak.

Der er kortslutning i din skemaer på høj frekvens mellem outa af U1 og OutB af U2 C7.Outa af U1 ville ikke gøre noget for at INB af U2 i dit kredsløb.
Dette vil formentlig ikke forklare 300mA ekstra strøm (80mA er normal ekskl belastning)

Ubrugte amp burde have invertere forbundet input til output og noninverting forbundet input til jorden.Det kunne være, at dette opamp er oscilating.

Hvis nogen af 47nF kondensatorer er kortsluttet, vil du have output trække på over 300 mA.

Det bør være relativt nemt at identificere synderen med din finger.På 1.5W dissipation, komponent er nogle forpligtet til at være varm.Når du identificere hvilke compponent bliver varmt, vi kan spekulere, hvad der er galt på din bord.Det er sandsynligt, at fejlen er i bestyrelsen eller komponent, samt, ikke bare din skematisk.

Hej sinisa,

Jeg er forvirret, U2 er for buffering indgangssignalet fra outa af U1 ved C7.

Da jeg brugte dem op amps i enkelt strømforsyning mode, jeg er nødt til at levere 2.5V udligne DC for hvert OP amp.Dette er grunden til, at jeg forbandt 2.5Vref1 til INB af U2.

Hvis jeg tager fejl Lad mig vide, den korrekte måde at levere buffer U2.

Tak.

Mest almindelige måde ville være gennem resistor ...men anyways, C6 og C7 er ikke behov for på alle.Du kan DC par input og output af, at buffer uden problemer, så du ikke behøver 2.5V som virtuelle 0.Som Faktisk kan jeg ikke se hvorfor du skulle, at buffer fase anyways.

Hvis jeg ser din skematiske litle mere Pas det ser virkelig underligt, hvad er du prøver at gøre alligevel?Det ser ud som du kunne gøre samme ting med kun to IC's i stedet for fire.Måske endda en IC ville være nok.Et amp til forstærkning af indgangssignalet som ikke-inverterende forstærker, en for filter.Måske vil du lige bruge til 2.5V, men du kan sikkert bare bruge modstand uden buffer.
Så der var tråd om dette allerede?Har du post samme skematiske om, at tidligere tråd?

Jeg har ikke se nøje på datablad, men er der en grund til ikke at have én amp fase med få behov snarere end at dele i to afdelinger?Separate filter kan også undgås, da du kan designe amp skal filtrere så godt.Sallen nøglefilter kan have vinde så alt hvad du skal måske er input buffer, der har input sat til 2.5V med to modstande.

Tusind tak for alle jer Sinia, FVM og bobcat1.

Du har ret i det outa af U1 er virkelig genvej med outB af U2.

Lad mig forklare, hvorfor jeg design den skematiske som denne.

Outputtet plority af U1 er vendt, så jeg brugte U3 til at ændre plority af produktionen singals.

Mellem U1 og U2 jeg propberly vil tilslutte en analog switch, dette er grunden til jeg brugte U2 som en buffer.

Lad mig vide hvis jeg har ret.

Tak.

Hmm ...Hvis du ønsker noget meningsfuld hjælp, bør du inclose alle oplysninger om, hvad du vil gøre.For så vidt angår kontakten går, kan jeg ikke se en grund til hvorfor skulle du har brug for buffer for det.

Citat:

Du har ret i det outa af U1 er virkelig genvej med outB af U2.

Min oprigtige tak for din hjælp.

Jeg spørger mig selv:

Hvis jeg sætter en modstand mellem U2B.Out og højre side af C7, Kan jeg give de opvejes spænding ved OutB af U2 til opamp U2?

Da Hvis jeg kun bruge spænding dividor for offset spænding, den spænding chould blive påvirket af belastning.

Måske kan jeg bruge Zener eller andre spænding reference chips til at etablere disse reference spændinger.Tak igen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back