Hvorfor Super kilde follower AC svar viser, at det har et par konjugat poler?

D

dominoeff

Guest
Hi guys: Jeg bruger en super kilde følgesvend at forbedre min førerens dræbte rate.but det forårsage mit kredsløb oscilation, AC simulering viser super kilden follwer gav konjugat poler, af min analyse, er det få to polses men bør ikke være konjugerede poler, kan nogen forklarer dette for mig!

Det `s svært at besvare, fordi vi don` t vide, hvilke modeller (nøjagtighed / virkeligheden) din hånd analyse er baseret på. På den anden side, det på grund af 100% feedback er ingen overraskelse, at kilden follower (simulering med virkelige FET-modeller) udviser en kompleks pol par.

Det `s svært at besvare, fordi vi don` t vide, hvilke modeller (nøjagtighed / virkeligheden) din hånd analyse er baseret på. På den anden side, det på grund af 100% feedback er ingen overraskelse, at kilden follower (simulering med virkelige FET-modeller) udviser en kompleks pol par.
Tak LVW, Kilden follwer kredsløb er vedlagt, og efter 2. billede er AC simulering resultatet med hspice. Jeg har lige bruge MOSFET lille signal model til at analysere circuit.I kan kun finde to reelle poler ved porten af M2 og Vout hhv. Jeg vil gerne vide, hvorfor det er komplekst, og at måske grunden årsagen mit kredsløb svingning. Jeg er ikke sikker på hvordan man bruger feedback teori til at analysere dette kredsløb. Tak.

Jeg kan kun finde to virkelige poler.
Det er to reelle poler med en forenklet FET model (ikke overvejer intern modstand og terminal induktanser). Men at tilføje feedback gør den til en kompleks pol par. Også en feedforward nul kan ses fra den fase diagrammet. Det er naturligvis muligt at bestemme en nøjagtig feedback faktor for kredsløbet. Men det er en smule kompliceret, fordi M1 er indlæsning af output med input impedans af en fælles port forstærker.

Det er to reelle poler med en forenklet FET model (ikke overvejer intern modstand og terminal induktanser). Men at tilføje feedback gør den til en kompleks pol par. Også en feedforward nul kan ses fra den fase diagrammet. Det er naturligvis muligt at bestemme en nøjagtig feedback faktor for kredsløbet. Men det er en smule kompliceret, fordi M1 er indlæsning af output med input impedans af en fælles gate-forstærker.
Tak FVM, Hvis jeg har forstået rigtigt, det er en 100% feedback fra M1. Hvis vi åbner sløjfe ved kilden i M1, banen er en totrins forforstærker, to fælles kilde forforstærker stage.Now vi slutte Vout til M1 kilde, lige indgangsspændingen er Vin-Vout, hvilket betyder feedback faktor er 1. Så nu to trin forforstærker fungerer som en enhed gevinst buffer, eller kilde follower.The lukke sløjfe gevinst er Av_o / (1 + fAv_o), f = 1, og dette udtryk forklarer, hvorfor 2 rigtige poler forvandlet til en kompleks par? Thanks & Regards dominoeff

dominoeff, Med nok loop vinde, kan to vilkårlige reelle poler bliver komplekst konjugerede poler og kan endda flytte til højre halvdel af flyet. I dit tilfælde er open loop polerne reelle poler og de bliver kompleks på grund af den store løkke gevinst, kan du prøve skitsering root-locus plot af en simpel to negative reelle poler åbent kredsløb på enhed få tilbagemeldinger at forstå dette.

dominoeff, Med nok loop vinde, kan to vilkårlige reelle poler bliver komplekst konjugerede poler og kan endda flytte til højre halvdel af flyet. I dit tilfælde er open loop polerne reelle poler og de bliver kompleks på grund af den store løkke gevinst, kan du prøve skitsering root-locus plot af en simpel to negative reelle poler åbent kredsløb på enhed få tilbagemeldinger at forstå dette.
Tak saro_k_82, nu ved jeg noget om, hvordan dette kan ske, men der er stadig noget forvirre mig. Derfor kan jeg ikke finde dette ved hjælp af små signaler model af FET. For den betragtede frekvens ikke er meget høj terminalen induktans er ignoreret ligesom FVM said.But Jeg tror, det bør ikke være grunden til jeg får en forkert overførsel funktion. Thanks & Regards dominoeff

............................ Men jeg tror, det bør ikke være grunden til, at jeg får en forkert overførsel funktion. Thanks & Regards dominoeff
I så fald får du en "forkert overførsel funktion"? Simulering resultat eller udfald af teoretiske beregninger? Hvad der virkelig er problemet? At forstå, hvorfor polerne er komplekse? En bemærkning - så vidt AC simulering kører er bekymret: Du skal ikke blindt stole ac simuleringer. Selv i tilfælde af ustabilitet den størrelsesorden svar kan kun vise en lille toppet. Hvad med de stigende af fase karakteristiske i din Bode diagrammet? Du bør udvide simulation til højere frekvenser (mindst et årti).

Men jeg tror, det bør ikke være grunden til jeg får en forkert overførsel funktion.
Nej, som sagt, du får en kompleks pæl par allerede med en simpel FET model. Men du gjorde ikke vise din beregnede lukket sløjfe overføringsfunktion, så vi kan ikke vide, om eller hvorfor det er forkert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back