I
iVenki
Guest
Jeg ved ikke engang noget om transistor, indtil jeg nåede 12. klasse. Nu i college Jeg studerer helt om transistorer. Hvad gør disse transistorer så speciel? Hvorfor bruger vi transistorer overalt ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lad mig prøve en forklaring: Først alene transistor kan ikke fungere som en forstærker. Den fungerer som en slags analog gate: En kontrol spænding stude mængden af strøm, løber gennem apparatet (fra kollektor til emitter eller fra afløb til kilden). Denne strøm er drevet af suplly spænding. Der er ingen forstærker effekten, fordi styrespænding (B_E eller G_S, henholdsvis) styrer kun strøm. Nu - når den aktuelle løber gennem en ekstern modstand, der er stor nok, kan en spænding der skabes på tværs af denne modstand, der er større end input (kontrol) spænding. At `s hemmelighed forstærkningen. Vil dette hjælpe? [Color = Silver] [size = 1 ]---------- Post tilføjes 21:33 ---------- Forrige post var på 21:15 --- -------[/SIZE] [/color] Endelig til klarheden: Bunden strøm en BJT kontrollerer ikke samler aktuelle. I modsatte, kan det betragtes som en "snyltende" strøm, der ikke kan undgås. Det er den store fordel ved en FET: Det "undgår" sådan en strømforbrug. Udtrykket "nuværende forstærkning" har ingen fysisk mening. Det afspejler blot, at både indsamler og basen nuværende har et forhold, der er ca fast. Af den måde, har dette været drøftet flere gange i dette forum.stadig jeg er ikke så klart abt denne sir ...