Hvorfor transistor er så speciel?

I

iVenki

Guest
Jeg ved ikke engang noget om transistor, indtil jeg nåede 12. klasse. Nu i college Jeg studerer helt om transistorer. Hvad gør disse transistorer så speciel? Hvorfor bruger vi transistorer overalt ?:):):)

De kan forstærke. Det er også sandt af ventiler. Det er den ene ting, der gør mange andre ideer muligt. Keith

udgangsstrømmen af en transistor er mere end det input, dvs de har forstærket den nuværende måde, de anvendes som forstærkere og omskiftere

I transistor bruger vi en meget lille signal til at styre en stor udgangssignal .......... i analogi måske kan du overveje eksempel på et vandreservoir, en dæmning, hvis du slår en lille ventil (porten spænding på en FET eller input strøm en BJT) den åbner en stor port (danne en kanal i FET mellem dræn og kilde), som vil medføre en stor mængde vand (nuværende) at flyde gennem dæmningen. Så ved at anvende en lille styrke på vandventiler du har åbnet en port, som forårsagede store mængde vand at strømme igennem, og derfor forstærkning (en lille signal forårsager en stor effekt) [COLOR = "Silver"] [size = 1] - -------- Post tilføjes 00:49 ---------- Forrige post var på 00:49 ----------[/SIZE] [/color] de kan også bruges som digitale centraler

transistor er uden tvivl den vigtigste komponent i elektronik ... alle elektroniske enheder, vi bruger fra processor, erindringer, forstærkere og alle andre elektroniske enheder der er transistorer gør det rigtige ting på det halvleder niveau ....

Hej ... Jeg m ikke så kendt i elektronik, rejst en tvivl om, at hvordan kan vi sige, at en transistor er en forstærker? Fordi .. indgangen strøm, som er produceret af Vbe er bare styre indsamleren nuværende (dette forårsaget af Vce ???).. hvordan kan vi så sige det som forstærker? tak u så meget .. Deepsss ...

"Fordi .. den indgående strøm, som er produceret af Vbe blot kontrollerer indsamleren nuværende (dette forårsaget af Vce ???).. hvordan kan vi så sige det som forstærker?" Fordi på grund af denne interessante strømoverførelse fænomener det faktisk producere en forstærket omfang lineær udgangsspænding. For et simpelt at forstå, er transistorer så speciel, som vi kan kontrollere store strøm / spænding ved hjælp af en lille magintude signaler ...

stadig jeg er ikke så klart abt denne sir ...
Lad mig prøve en forklaring: Først alene transistor kan ikke fungere som en forstærker. Den fungerer som en slags analog gate: En kontrol spænding stude mængden af strøm, løber gennem apparatet (fra kollektor til emitter eller fra afløb til kilden). Denne strøm er drevet af suplly spænding. Der er ingen forstærker effekten, fordi styrespænding (B_E eller G_S, henholdsvis) styrer kun strøm. Nu - når den aktuelle løber gennem en ekstern modstand, der er stor nok, kan en spænding der skabes på tværs af denne modstand, der er større end input (kontrol) spænding. At `s hemmelighed forstærkningen. Vil dette hjælpe? [Color = Silver] [size = 1 ]---------- Post tilføjes 21:33 ---------- Forrige post var på 21:15 --- -------[/SIZE] [/color] Endelig til klarheden: Bunden strøm en BJT kontrollerer ikke samler aktuelle. I modsatte, kan det betragtes som en "snyltende" strøm, der ikke kan undgås. Det er den store fordel ved en FET: Det "undgår" sådan en strømforbrug. Udtrykket "nuværende forstærkning" har ingen fysisk mening. Det afspejler blot, at både indsamler og basen nuværende har et forhold, der er ca fast. Af den måde, har dette været drøftet flere gange i dette forum.

Først og fremmest Transistor er lille Det er den vigtigste årsag til stigningen af transistorer og falder af vakuum tubes.will du køber en mobiltelefoner, der er i størrelsen af mursten ... det er forskellen sekunder Det er hurtigere end vakuumrør, vi altid har affinitet til hurtigere ting som hurtigste biler mv ..

Du kan vilkårligt få nogen funktionalitet ved hjælp af transistorer. Millioner af transistorer kan fremstilles på en enkelt chip til at få meget komplekse funktionalitet (Intel Core2Duo, i3, i5, DSP-processorer). Transistorer er små i størrelse, forbruge mindre mængde strøm. Hvis transistor ikke er der, vil du ikke have en smart telefon, der megapixel kamera, indbygget modem, MP3-afspiller, Wi-Fi, Videooptagelse, GPS osv. med batteri back af mange dage. Transistor kan forstærke også.

Der er ingen elektronik [eller vi kan sige elektroniske gadgets] uden transistor ... Mor til elektronik ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back