Hvorfor transistor er så speciel?

I

iVenki

Guest
Jeg ved ikke engang noget om transistor, indtil jeg nåede 12. klasse. Nu i college Jeg studerer helt om transistorer. Hvad gør disse transistorer så speciel? Hvorfor bruger vi transistorer overalt ?:):):)

De kan forstærke. Det er også sandt af ventiler. Det er den ene ting, der gør mange andre ideer muligt. Keith

udgangsstrømmen af en transistor er mere end det input, dvs de har forstærket den nuværende måde, de anvendes som forstærkere og omskiftere

I transistor bruger vi en meget lille signal til at styre en stor udgangssignal .......... i analogi måske kan du overveje eksempel på et vandreservoir, en dæmning, hvis du slår en lille ventil (porten spænding på en FET eller input strøm en BJT) den åbner en stor port (danne en kanal i FET mellem dræn og kilde), som vil medføre en stor mængde vand (nuværende) at flyde gennem dæmningen. Så ved at anvende en lille styrke på vandventiler du har åbnet en port, som forårsagede store mængde vand at strømme igennem, og derfor forstærkning (en lille signal forårsager en stor effekt) [COLOR = "Silver"] [size = 1] - -------- Post tilføjes 00:49 ---------- Forrige post var på 00:49 ----------[/SIZE] [/color] de kan også bruges som digitale centraler

transistor er uden tvivl den vigtigste komponent i elektronik ... alle elektroniske enheder, vi bruger fra processor, erindringer, forstærkere og alle andre elektroniske enheder der er transistorer gør det rigtige ting på det halvleder niveau ....

Hej ... Jeg m ikke så kendt i elektronik, rejst en tvivl om, at hvordan kan vi sige, at en transistor er en forstærker? Fordi .. indgangen strøm, som er produceret af Vbe er bare styre indsamleren nuværende (dette forårsaget af Vce ???).. hvordan kan vi så sige det som forstærker? tak u så meget .. Deepsss ...