hvorfor vi bruger simulatorer

E

erece

Guest
mit spørgsmål kan være fjollet. Jeg vil gerne vide, hvorfor vi studerer OrCAD eller anden simuator software, mener jeg, hvordan magtfulde er disse værktøjer? Jeg kan ikke bygge kredsløb til min hobby grund til at koste faktor, så er det svarer til at gøre det på OrCAD?

du bruge simuleringsværktøjer til at få en idé om, hvad der vil ske, når du bygger banen for alvor. du behøver ikke simulere for sjov. Hvis du ønsker at opbygge et kredsløb og ønsker at se, om det vil arbejde eller ej, eller hvis du ønsker at se, om det vil arbejde på den måde du ønsker det være, du bruger et simuleringsværktøj til at kontrollere. dets nemmere at simulere først en HDL kode, før du sender den til manifacturer og har alle de chips manifactured og se, at de ikke virker. så du simulere første til at rette fejlene og få en arbejdsgruppe design manifactured. kraften i værktøjet afhænger af graden af modelleringen, eller det værktøj, du bruger, for eksempel en level1 krydderi model af en BJT giver dig en meget urealistisk resultat, men et højere niveau kan give dig en bedre tilnærmelse til virkeligheden. men et HDL simuleringsværktøj giver dig en ganske god approksimation for eksempel. så det afhænger af hvad du simulere, og på hvilket værktøj du simulerer.

Mere end det, simulatorer er et fremragende redskab til at støtte uddannelsen af studerende. Lærende og begyndere kan "lege" med reservedele og parametre og kan få fra programmet svar på spørgsmålet: "Hvad sker der, hvis .....?". Således man straks kan se og vurdere konsekvenserne af enhver kredsløb ændring i den tid, såvel som i frekvensdomænet.

Konsekvenserne af fejl er langt billigere, i simulering. Forudsat at du ikke tror dem, og gå videre til produktion.

... Forudsat at du ikke tror dem, og gå videre til produktion.
Helt. Så vidt du kan, tjekke dig ved simulering. Når du er tilfreds med, at du skal bygge det fysisk. Og så det sjove kan begynde. Jeg tilbragte mange timer i vores udviklingslaboratorium eksperimentere med den fysiske indretning af en hvis fase. Fine når simuleret, men simulatoren kunne ikke tage omstrejfende kapacitet og induktans i betragtning.

...................... Fine når simuleret, men simulatoren kunne ikke tage omstrejfende kapacitet og induktans i betragtning.
Jeg tror ikke du skal skyde skylden på simulatoren. Selvfølgelig er han / den i stand til at tage parasitter i betragtning. Men simulatoren kan gøre andet end at følge med input - skabt af mennesker.

... den er i stand til at tage parasitter hensyn ...
Jeg er enig i dette punkt. Den vigtigste mission for simulatorer er at afprøve kredsløbet adfærd, fra skematisk design. Imidlertid er de parasitiske elementer fra layoyt design. Så missionen for at få disse informationer er op til et andet program, før simulering selv. + + +

En simulator er lige hvad der er nødvendigt for at få begyndere fascineret med elektronik. En simulator kan forbedre vores viden og glæde ved at vise os, hvad der foregår inde i ledningerne. Mindst minen kan. Jeg har udviklet min egen elektronik simulator. Stadig under udvikling. Det er ikke så detaljeret, som den meget brugte dem. Ikke desto mindre minen har fået evnen til at holde ens opmærksomhed. For eksempel har jeg fået en større forståelse for oscillatorer så vidt de er showpieces af nogens opfindsomhed. Min er i modsætning til almindelige simulatorer i, at du ikke behøver at opfinde en hel masse tekst, bare for at se en simpel graf. Min simulator skildrer aktuelle flow i ledningerne. Kondensatorer opladning og afladning. Dynamik coil EMF og flux felter. Alle på flere frames per sekund. Jeg sætte flere videoer på Youtube. Søg på brugernavnet "patientbrad '.

Nogle professionelle ASIC-og PCB-værktøjer er i stand til at udtrække parasitære elementer fra layout design og udfører en eller anden form af simuleringer. Men jeg har aldrig undersøgt, om der er mulighed for at generere et output fra det, i nogle krydderi-lignende model format. + + +

Den øverste ende designværktøjer producere en back-udvindes netlist som du derefter kan re-simulere som den oprindelige kredsløb og se forskellen. Keith

de fleste af simulatoren har fejlen anmeldelse. det hjælpe os. Simulator virkelig reducere omkostningerne.

Så du kan undgå at købe komponenterne. Når simuleringen er vellykket, kan du købe komponenter og derefter foretage en.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back