I cant Få Mastergrad grund af HFSS, Please Help.

G

Goher

Guest
Kære Alle,

Først og fremmest vil jeg gerne takke alle EDA bestyrelsesmedlem, der replayed til min undersøgelse specielt følgende medlemmer:
Jian,
maxwelian,
akedar,
navuho,
sengar_vijay

Her
vil jeg vedlagt den 8-slots magnetron hulrum at jeg forsøger at løse, og få sin resonans frekvenser ved hjælp af HFSS eigenmode Solver.
Igen er det problem, at jeg står lige nu er, at jeg allerede får den løsning fra HFSS og jeg får en anden løsning (ved hjælp af en anden tilgang) fra et Matlab Kode
og begge løsninger ikke passer!

Jeg føler, at den rigtige løsning er den Matlab en.Det gav mig resonans frekvenser fra 9,5 GHz til 17,7 GHz.Den HFSS simulation gav mig resultaterne på samme bånd og meget tæt også.Men både resultater skal være nøjagtig den samme og helt tie ned.

Også, jeg er knyttet en meget enkel cylindrisk hulrum, som jeg gjorde for at kontrollere produktionen resultater fra HFSS for at starte tillidsfuld HFSS.Den korrekte resultater for dette hulrum er beregnet af de meget grundlæggende mikroboelgeudstyr lovgivning, der betyder, at de skal være korrekte, men de HFSS også giver forskellige værdier, som er mærkeligt!

Hvis problemet er gjort, ill være så tæt på at afslutte min forskning og få kandidatgrad, og jeg er sikker på, at du kan gætte, hvordan bekymrer jeg føler nu.

Jeg forsøgte at uploade HFSS projekt fil på det svar, men jeg er ikke sikker på, at det vil lykkes eller ej.

Anyway, hvis et organ er ivrig efter at hjælpe bedes du sende mig tilbage til din e-mail-adresse her eller på min e-mail-adresse, der er:
m_goher (at) yahoo.com
Takket er forhånd
Hilsen,
Goher
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hi Goher,

Problemet kan være "facetter" repræsentation af HFSS.Enhver krumme geometri objektet vil blive repræsenteret af en segmenteret maske.Hermed indføres en geometri fejl.Det virkelige liv geometri og masken geometri varierer en smule.Jeg tror det er grunden til, at du ikke får den "perfekte" resultater, selv for analytiske eksempler.

Problemet er: enhver maske tilpasning virker på de grundlæggende maske.Maskeåbningen tilpasning vil forbedre området proeveudtagning men geometri er fastsat til den første maske!Alle programmer, der bruger en tetrahedral mesh har denne form for problem.Jeg tror HFSS har en slags off analytiske korrektion for denne kendt problem, som kunne reducere fejl noget, men fra dig efter det ser ud til, at dette ikke giver dig perfekte resultater.Jeg har ikke benyttet sig af den eigenmode solvervariabel af HFSS det ofte, og jeg ved ikke, hvor god denne korrektion værker.Måske en anden kan udtale sig om dette?Men du burde få resultater inden for 1% eller 2% af de analytiske resultater.

Det eneste program jeg kender som forbedrer området og geometri, når du bruger et mere fintmasket net er den eigenmode Solver af CST.(Hvis nogen kender andre programmer såvel -> kommentarer velkommen).Brug et mere fintmasket mesh (manuel eller automatisk mesh tilpasning) bør du ge være i stand til at opnå resultater med en fejl på under 0,1%.

Den Eigenmode Solver i CST bruger en rektangulær maske, men de tager højde sub celle oplysninger ved hjælp af dette PBA teknik.For hver fintmasket mesh område og geometri er nyligt stikprøven.

Kan du sende dine geometri og og cylinder her en lørdag fil?

F.

Jeg er enig med RFSimulator.CST har et meget bedre eigensolver i min udtalelse.Jeg har brugt det til at indhente de eigenmodes af meget komplekse strukturer.Selv om simulering tager en masse tid, jeg er meget tilfreds med det.

Kære Goher,

Jeg har været studerende på waveguide og hulrum i en mikrobølgeovn for min master afhandling.
Jeg kender ikke nogen bemærkninger om dit problem, men her vedlagt min simualtin som vi kan slutte dem begge og oprette alle dele af en mikrobølgeovn.
Ved den måde, jeg ønsker at stille Dem et spørgsmål:
I min afhandling i behovet for at simulere mange tilstande på samme tid især TE 564 er løsningen.
Hvordan kan jeg fortælle HFSS at producere især mode 564?
Din asswer vil være meget nyttigt for mig, jeg har set, at u bruger mange tilstande i din analyse.

Hilsen
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Goher wrote:

Kære Alle,

Også, jeg er knyttet en meget enkel cylindrisk hulrum, som jeg gjorde for at kontrollere produktionen resultater fra HFSS for at starte tillidsfuld HFSS.
Den korrekte resultater for dette hulrum er beregnet af de meget grundlæggende mikroboelgeudstyr lovgivning, der betyder, at de skal være korrekte, men de HFSS også giver forskellige værdier, som er mærkeligt!

Hi navuho,

Jeg er enig med dine indstillinger.Hvordan får du omkring geometri fejl.Jeg er helt enig i, at denne fejl er ikke det store for de fleste strukturer.Men for at få ekstremt nøjagtige resultater er du nødt til at tage hensyn til de facetter maske.

Vil du gøre nogle overflade forfining af maskeåbningen at holde fejlen små?Ville være rart at have en idé, hvor meget overflade justeringsetiketter du har brug for at få fejlen nedenuden en vis tærskel (0,5%, 0,1%, 0,05% ..).Jeg gætte denne justeringsetiketter faktor vil ændre sig med cylindric og sfæriske figurer.

F

RFSimulator wrote:Men for at få ekstremt nøjagtige resultater er du nødt til at tage hensyn til de facetter maske.

Hi navuho,

Din forberedelse af HFSS model lyder temmelig avanceret!

Om CST simulering.I belive i 2006b version kan kan angive et "target" frequncy.Den Eigenmode beregning vil begynde kun over denne frequncy.Lavere transportformer er ikke beregnet.Jeg tror det er det, du søger?

Intersting at høre, at du designer konvergerer kun langsomt til en højere accuray.Vil du tankerne at dele nogle af dine designs (analysetolerance figurer).Hvis jeg finder et stykke tid kunne jeg gøre nogle undersøgelser.

F.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back