I GSM-netværket, hvor mange kanaler der findes i en celle? på w

A

anwer_sbh

Guest
I GSM-netværket, hvor mange kanaler der findes i en celle? på WHA t det afhænger af? og hvad er forskellen mellem kanalen og stemmen kanal (bredden af hver), og hvor mange talekanal kan være i en celle i GSM. Og hvor mange kalder en celle i GSM kan handls.

Nå, GSM er et trådløst netværk, og antallet af kanaler per celle afhænger af "cluster størrelse", som netværket har været designet. M

1000 [/color] / 4 = 250 kanaler. M
hej, hvad er de 1000 tallet, at u brugt? så vidt jeg kan huske, er antallet af kanaler beregnet efter at kende Modul brugt og de givne BW "kan være mere end ét selskab med GSM" og størrelsen af cellen og det skal opfylde en grad af service på 2%, så det afhænger af, hvor meget trafik der forventes i cellen området (dvs. statistisk measurments skal gøres for at se det forventede antal brugere i hvert område og deres sandsynlige brug så planlægning er gjort) angår

Det er ikke en fast parameter. hvis BS antennen arbejde baseret på 3 eller derover sectorized celler, kapacitet (antal kanaler) vil opstår. uplink båndbredde = 20MHz Downlink båndbredde = 20MHz

safwatonline er korrekt. Ud af det samlede antal kanaler til rådighed i GSM-systemet, afhænger kanaler til rådighed for en operatør på den båndbredde, den har fået tildelt af myndigheden. M

det afhænger af mange ting: Hvor mange luftfartsselskaber (kanal) at tjenesteyderen har? frekvensen genbrug ordning udbyder bruger? acctually, vi har 124 tilgængelige luftfartsselskaber (kanaler) i "900-båndet" og 374 i "1800-båndet". hvert luftfartsselskab indeholder 8 tidsintervaller, nogle af dem er kontrol-kanaler, og nogle af dem er talekanaler. i en celle udbyderen bruger nogle af de luftfartsselskaber, som den design frekvensen genbrug ordningen. Hvis du ønsker at vide mere, kan jeg sende dig en dejlig teknisk rapport.

i GSM-800MHz-båndet, fordelt 124 luftfartsselskab lige for uplink og downlink så ingen af kanaler = 62 luftfartsselskab påtager vi har N = 7 cluster med rundstrålende antenne, så ingen af transportvirksomheder / celle = 8 har vi 8 tidsintervaller pr luftfartsselskab, 6 af dem for trafik, så ingen af kanaler pr celle = 48 kanal fra Erlang tabel u kan få trafikken i erlangs. selvfølgelig til enhver type klynge no af kanaler er forskellige, men følg samme procedure og u kan få nogen af kanalerne i de enkelte tilfælde. Jeg ville ønske jeg var hjælpsom Mostafa

[Quote = correlator2006] i GSM-800MHz-båndet, 124 luftfartsselskab fordeles ligeligt til uplink og downlink så ingen af kanaler = 62 transportøren Mostafa [/quote] Hej, jeg har studeret, at for at undgå interferens i det mindste første og sidste luftfartsselskaber ikke anvendes . im ikke sikker, men der er nogle andre luftfartsselskaber forlod også for styresignaler. i lyset af dette, kan en eller u Mustafa gøre beregningerne igen ???.. Regards Naveed

[Quote = Naveed Alam] [quote = correlator2006] i GSM-800MHz-båndet, 124 luftfartsselskab fordeles ligeligt til uplink og downlink så ingen af kanaler = 62 transportøren Mostafa [/quote] im ikke sikker, men der er nogle andre luftfartsselskaber venstre også kontrol signaler. Naveed [/quote] Som Eng. Mostafa sagt, er der to tidsintervaller (pr. enkelte rederi) er ladt til kontrol bits, plus at du spurgte om talekanaler .. BTW: Jeg tror, at forskellen mellem "carrier" og "kanal" er kendt for dig .. tak

[Quote = anwer_sbh] I GSM-netværket, hvor mange kanaler der findes i en celle? på WHA t det afhænger af? og hvad er forskellen mellem kanalen og stemmen kanal (bredden af hver), og hvor mange talekanal kan være i en celle i GSM. Og hvor mange kalder en celle i GSM kan handls. [/Quote] det hele afhænger af, hvordan cellen er planlagt. Du har brug for en kanal som BCCH (tv-kanal). og den efterfølgende kanaler er kendt som fjernsynskamerahoveder. Én kanal er opdelt i 8 tidsintervaller. Tidsinterval 0 i BCCH bruges som radio-og tv tidsinterval. Normalt vil der være 2 timslots bruges til signalering (SDCCH). nogle omstillelig tidsintervaller for data (PDCH). resten er til stemme. Et tidsinterval kan opretholde et opkald. håber, at dette hjælpe: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back