I / O transistor vs Analog transistor

J

jimway

Guest
Kunne I / O transistor bruges til at bygge kredsløb?Hvad er forskellen mellem I / O transistor og analoge en.

jimway skrev:

Kunne I / O transistor bruges til at bygge kredsløb?
Hvad er forskellen mellem I / O transistor og analoge en.

Jeg havn't sige det klart.
De følgende kommentarer er vist i BSim model fil:
tips: målinger og parameter montering i spændingsområde:
*
* | Vds | = 0 ...2,5 (10%) v: Analog tilstand
* | Vds | = 0 ...3,3 (10%) v: io mode
* | Vgs | = 0 ...2,5 (10%) v: Analog tilstand
* | Vgs | = 0 ...3,3 (10%) v: io mode
* | Vbs | = 0 ...2,2 v

Accually disse to tilstande bruges til at beskrive den samme MOSFET.
Kunne denne transistor kan anvendes til at opnå kredsløb med 3.3v spænding?

jfyan svar er korrekt.Den normalt er der en tykkere gate-oxid for I / O-enheder, da de ser 3.3V [og her er I / O også kan betyde, analoge I / O-såvel som digitale I / O].

I dit tilfælde, da Vds og Vgs er defineret for det samme transistoren Jeg kan kun opfordre til, at når de siger analoge de betyder transistorer er for det meste i mætning regionen [Vds> = (Vgs-VT)], hvor levetid transistorer kortere på grund af høj felter mellem Hæld vandet fra og Kilde og deraf følgende konsekvenser ionisering nedbrydning.For I / O (her betyder, at digitale I / O kun) transistorer anvendes som sporskifter og passerer gennem mætning regionen kun meget kort tid i løbet af kobling (lav duty cycle), så det livstid for transistor forkorter meget mindre og transistorer kan bruges ved højere 3.3V med rimelig levetid (Forudsat at gate opdeling gør det muligt at operere 3.3V).

der er ingen forskel bortset fra IO transistorer brug for nogle layout improvment

I / O transistor er primær for I / O-drev formåen.
Analog transisor pleje om GM / high gain.

Avanceret proces giver high gain I / O transistor til analoge kredsløb design.

I layout design, skal / O transisitor at jeg skal udformes med omhu, især i området omkring afløb

Det bør være ESD forskel!I / O-MOS vil have ESD-beskyttelse!

Der er ingen forskel på krydderi model.
Men nogle fremstilling anmodning pilsner IO MOS transistor længde for ESD.
Også er der en masse forskellige design regel i layoutet side.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back