IC 74ls244 og ULN 2003, hjælp!!

M

maxcmp

Guest
Hej alle, jeg har brug for oprigtig rådgivning. Jeg har et projekt, hvor jeg har til at styre en 6 wire unipolar stepper motor. Stepmotor vil blive kontrolleret af GPIO til roterende antenne. Det er posible at benytte IC-74ls244 og ULN 2003 til driften af stepmotor, og hvordan? pls giv mig nogle sugestion, thx ..

Du sandsynligvis ikke brug for de 244. De fleste GPIO pins, forudsat at de kommer fra en mikroprocessor, vil drive en 2003 direkte. Brian.

tak for svaret imellem!. u betyder, at jeg direkte kan styre stepmotor ved at bruge driveren ULN 2003 med GPIO pins.then kan jeg contruct ULN 2003 og stepmotor kredsløb, som vist nedenfor til at betjene motoren?
15_1261995738.gif

Det er korrekt. Den LS244 er ikke nødvendigt, da det er output er den samme som den er input og GPIO burde allerede have nok trækkraft til at drive en ULN2003, ville det ikke tjene noget formål. Alt du skal gøre er at skifte de fire drev signaler til og fra i den rigtige rækkefølge, og motoren vil dreje. Husk at ULN2003 inverterer signalet! En høj på input vender output transistor på at gøre sin produktion lav. Du kan være interesseret i denne hjemmeside: http://www.atv-projects.com/PCB_Agitator.html , som gør noget lignende, men bruger diskrete transistorer i stedet for ULN2003. Princippet om drift og eksemplet softwaren stadig er gældende. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back