IC for Wide Range VCO

M

maziar

Guest
jeg meget brug for bred vifte VCO 1MHz til 50Mhz sinusbølge VCO
hvis av.chip til at gøre det?

Der findes mange løsninger på dette problem, er jeg sikker på.Hvor høj forvrængning kan være acceptabelt for din ansøgning?Er der nogen krav for at have en lineær tuning range (hvilket betyder, at for eksempel en styringsgruppe spænding på 0.1V er lig 1MHz og 5.0V lig 50MHz)?

Jeg tror, at mange PLL-chips er i stand til at frembringe denne store frekvens span (hvis kun bruger oscillatorens del af dem).Der er ofte ansøgning noter til disse chips, også inkluderet i fabrikantens datablade.

/ Pim

Jeg har brug for sinus med max .7% til 1MHz til 50MHz sinus distrotion

hvad VCO kan gøre det?

hxxp: / / www.euroquartz.co.uk / vcxo-sine.htm

hxxp: / / www.mtron.com / osclindx.htm

hxxp = http

Hej,

Det ville være en kompliceret opgave at bygge den slags "VCO" du har brug for.Selv om det kan bygges som et system, for eksempel kan du designe en PLL-type VCO for nogle hundrede MHz, hvor 50MHz span let kan opnås, og at resultatet af denne VCO kan downconverted med en krystal / dobbelt balanceret mixer til dine behov band dækning (1-50MHz).

Der ville være en mere moderne løsning: det er brugen af DDS-chips.Se f.eks Analog Devices DDS familie på h ** p: / / www.analog.com/library/analogDialogue/archives/30-3/single_chip.html (* -> t) og nogle nyere medlemmer af denne linje.
Det ville være en god løsning for dig.Datablade / ansøgning noter er også downloades fra analog.com site.

Regards, unkarc

Jeg er enig med Unkarc.Vi har netop afsluttet en klassisk PLL synthesizer til en HF Tx / Rx (3-30 MHz, 1. IF OL 48-75 MHz, 1KHz trin), og vi har brug for 3 IC (1 PLL, 1 VCO og 1 OPA) En meget plads , for mange strømforsyninger, dyre Soft bredbånd ... osv.Analog Devices AD9851 DDS kan gøre det bedre, bedre SDFR, mHz skridt, en PWR SUPP etc. ..
Men hvis du kun har brug for en VCO jeg skulle prøve Motorola MC1648 ( "den gode Oldie"), eller det er SMD "ny" version MC12148.Maxim's bredbånds VCOs er et andet alternativ, men holde i dit sind du har til ansigt med to "ord": bredbånd (Coilcraft er et godt valg), og Soft (en anden verden)
Held og lykke
PS: Jeg har glemt Minicircuits 'VCOs (ingen ekstern comp. Nødvendigt)

[Dette indlæg blev redigeret af: Chinasky den 2002-02-15 12:04]

tak alle
I sidste jeg ser analog enhed DDS.

men en qustion:
hvordan kan generere anden bølge (f.eks trekant ved analog enhed DDS)

Hi Maziar,

mange DDS har interne (fast) "sine" opslagstabel, men andre kan programmeres eksternt gøre så en arbitrær waveform generator.Opsætning af tabeller for kanoniske bølgeformer er næsten en let opgave.
Tag et kig på Harris og Qualcomm pigkæppe også.
Håber, at dette vil være nyttig.

Syzzler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back