IC5: dygtighed og nedarvede Connection

H

hqqh

Guest
Hej, jeg har en hierarkisk skematisk i ic5033 og forsøge at få tilslutning (ved hjælp af dygtighed) af net, der er forbundet med arvelige forbindelser. er det muligt at få alle terminaler forekomster i dybere hierarkier, der er forbundet til et net på top-niveau? Thanks in advance, hqqh

Antag, at inst er dbId for eksempel, så inst ~> instTerms er listen over fx terminaler. Brug inst ~> instTerms ~> netto ~> navnet kan få netname listen tilsluttet tilfælde.

Hej Hughes, tak for dit svar. men jeg har det problem, at jeg ønsker at vide alt terminal, som er forbundet til et net. Jeg ved at jeg kan få disse oplysninger ved kommandoen: NetID ~> netto ~> instTerms ~> inst ~> navn, hvor NetID er databasen id af et net. men det store problem er, hvis du har arvet forbindelser, den '~>' operatøren ikke virker. så jeg leder efter en færdighed-funktion, der fortæller mig, hvis en netto har sådanne nedarvede forbindelser, og som netto eller terminal nettet er tilsluttet. hilsener, hqqh

Hej hqqh, jeg håber denne gang at jeg ikke misforstår dig. Givet en netto navn 'netName' i cellview cv (dbId), vil følgende færdigheder programmet udskrive alle forbindelsen ved tilfælde har netSet ejendom.
Code:
 (foreach Inst. cv ~~~HEAD=NNS> tilfælde (medmindre inst ~> nlAction && inst ~> inst ~> nlAction == "ignorere" (foreach prop Inst. ~> prop (når afstive ~~~HEAD=NNS> ValueType == "netSet" && prop ~ > værdi == netName (printf "% s er forbundet til% s /% s \ n" netName inst ~> navn prop ~> navn)); udgangen hvornår); udgangen foreach); udgangen medmindre); ende- foreach
Standardindstillingerne nedarvede forbindelser (dem uden en netSet ejendom tildeles en inst), vil ikke blive udskrevet dog. For at finde standardnavnet nedarvede forbindelser, vi er nødt til at søge gennem hele hierarkiet.

Hej Hughes, du er et geni! Dette er præcis, hvad jeg ønsker. men du nævnte standard arvelige forbindelser, der ikke vil blive trykt af dette script. Jeg troede, at alle nedarvede forbindelser er defineret af de netto udtryk?? Jeg tror, ​​jeg er nødt til at læse "arvet forbindelsen flow guide" af kadencen dokumentation, at forstå therory bag den slags forbindelser. tak igen. hilsener, hqqh

Hej hqqh, du fladtrykt mig. Jeg er meget glad for at diskutere Skill programmering med dig. Lad mig forklare, hvad jeg mener med standard nedarvede forbindelser. Antag jeg har konstrueret en INV celle. I skematisk, er kilden til PMOS tilsluttet et net med en netto udtryk - den »Ejendom Name 'er' Vdd ', og' Standard Net 'er' Vdd! '. I den øverste cellview, men nogle af Inv tilfælde ikke har en netSet egenskab ved navn Vdd. Så pmosfet har kilderne i disse Inv tilfælde skal tilsluttes 'VDD! " som standard. Dog vil programmet lagt ovenstående ikke finde disse forbindelser. Heldigvis, kan standardværdien af ​​et net udtryk kun indstilles til et globalt net navn. Derfor behøver vi ikke at søge i hele hierarkiet for hver standard forbindelser. Efter fuldstændig hierarki er netlisted, alle standard tilslutninger dannet. Jeg forsøger at gøre tingene klart. Men tilgiv mig, for min stakkels engelsk ... Med venlig hilsen, Hughes

Hej, jeg forsøger at fange de bulk-forbindelser i alle NMOS transistorer i et hierarki. Det eneste problem er, at de navne jeg fange efter faldende ned et hierarki med en selvstændig refereres procedure det eneste navn, jeg er i stand til at fange, er navnene på den bestemt niveau af hierarki. Jeg bruger bulkName = bil (CADR (INST ~~~HEAD=NNS> conns ~~~HEAD=NNS> Net ~~~HEAD=NNS> sigNames)), (D, B, G, S) hvordan kan jeg få nettet navn som omhandlet i øverste niveau skematisk? Tak for hjælpen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back