D
djnik1362
Guest
Hej Jeg har en 8-bit data bus, der forbinder flere Buffere og låse til en AVR microcontrller. Jeg ønsker at forbinde FPGA til bussen, så jeg kan kommunikere med FPGA. Jeg beslutter at bruge en 8-bit låsen at fodre data BUS til FPGA som input og en 8-bit buffer til at hente data fra FPGA og send den til data bus. Jeg kunne bruge en "InOut" struktur i FPGA, men jeg foretrækker at bruge ovenstående struktur. Antag jeg har 5 software blok i FPGA, der har en 8-bit output, der skal fodres BUS. Jeg forbinde A15-A13 adresse BUS til FPGA, så jeg kan vælge 8 blok fra FPGA. Jeg bruger en 8x1 8-bit MUX i FPGA, at med A15-A13 signaler og RD signal vælger blokke udgang til tilslutning til BUS. Jeg beslutter mig for at lave 3 software blokke, der har 8-bit input fra data bus. Min idé er at bruge en DEMUX på FPGA og 3 8-bit D-FF for hver blok, som med "posedge" af WR signal låsen op data BUS til ordentlig D-FF. Jeg skriver min kode i Verilog og simulere denne struktur med Xilin ISE 9.1 og det fungerer korrekt. Jeg har brug for dine ideer, at hvis denne konfiguration fungerer i praksis. Tak for din støtte.