Ideer til at opnå 12VDC fra 400Vac

F

factory37

Guest
Hej alle! Jeg ønsker at desing en strømforsyning for at opnå en effekt på 12 V fra en indgang i området fra 85V-400V AC eller DC.It er at levere 3W. Jeg har tænkt at bruge elektroniske transformere, (Myrra 47.134), at nogle af dens fordele er høj ydelse, bred vifte af indgangsspændinger og drift utydelige både AC og DC. De accepterer et input af 85-265VAC y 85-370VDC, så jeg tror en topologi som denne til at opnå 400V input. For lave spændinger, er input-dele af de to transformatorer er forbundet i parallel. Et relæ aktiveres, når indgangsspændingen overstiger 200V, således at begge transformere vil være forbundet i serie. Disse transformere er baseret på flayback topologi, så jeg begynder at tro, at når de arbejder i serien gorund af den høje transformer vil være flydende, så det vil vende vanvittigt, og jeg begynder at tro, at det ikke vil være i stand til at arbejde Nogen har en idé at transfor dette input? er der nogen comercial produkt, der kan hjælpe mig? Tak

Vil dette produkt masseproducerede eller et enkelt stykke ville blive? Jeg vil foreslå dig at bruge kondensator drop med flertrins filter. som en simpel opløsning. Hvis du ikke vil masseproducere dette kan du bruge mobil oplader, der producerer 5V / 0.8A og bruge enkle boost regulator på sin udgang for at få 12V. Hvis jeg får din nøjagtige krav og dine behov, ville vi være i stand til at vejlede med det virkelige liv kredsløb.

Tak begge jeg har tænkt over designet hele dagen, og jeg tror, ​​at jeg bør fokusere mere på at løse problemet som genovator siger. Hvad angår den specifikke anvendelse er det til anvendelse i industrien, og det vil være en del af et sensorsystem. Det vil være en serie på fem prototyper og hvis resultatet er tilfredsstillende, skride til at udføre 100 mere. Jeg forstår ikke hvad du mener med dråbe med flertrins filter kondensator ... Jeg bekymrer mig, hvad der vil være på størrelse med den flyback fase Thanks Sergio

Well Mr Factory det er altid meget vigtigt, hvor produktet skal anvendes. (Ligesom industri, husholdningsapparater eller noget andet.) Jeg havde anbefalet anvendelse kondensator drop til hjemmet ansøgning. Som det er billigt og nemt. (Det skal en vis beskyttelse mod overspænding), vil vi ikke diskutere det her nu, da det ikke kommer til at blive gennemført. Næste forslag var ved hjælp af mobil oplader som en levering. Det blev foreslået at holde for øje, at du måske ønsker dette for single-board. Også få switching regulator for boost applikationer tager kun få praktiske komponenter. (Ønskede at holde dig væk fra beregninger af flyback gør det nemt) Når du nu har besluttet at gå til flyback, og du er på udkig efter flyback af 3W, så i dette tilfælde vil jeg igen sige kig på mobil oplader. Det er den størrelse du skal ende op med. Flyback hvis den er udformet dårligt vil ikke vare længe. Så vær forsigtig. Især perfekt beregne dæmperne og udvælgelse af mosfet spiller en meget vigtig rolle. Også den sekundære side dioder. Hvad er det rippelspændingen forventet ved udgangen ved fuld belastning?

Endelig i dag prøvede jeg at sætte Myrra 47.134 i serie til at håndtere denne øgede spænding og de arbejder korrekt. Så jeg tror jeg vil fortsætte med denne idé, der beviser, at det ikke varme, når det virker så længe. takker dig meget:. grin:

Ikke at jeg er en ekspert i SMPS (jeg er ikke), men personligt ville jeg ikke gøre det. For det første, du antager, at de to serier enheder vil sikre, at ingen mere end 265V tværs af en af ​​enhederne, og for det andet du har fået input forsyning på tværs af NO og NC terminaler i relæ - noget personligt ville jeg være på vagt om (måske jeg overworrying) men til sidst hvad nu hvis en af ​​kontakterne er lidt langsommere at skifte fra parallel til serie? Derefter den øverste enhed får det fulde udbud på tværs af det.

du har brug for et formål bygget switch-mode konverter til at opnå dette, 400AC er 565VDC nominelt når udbedret, normalt en 2 switch flyback er ansat til dette, har vi gjort flere ...

[Quote = Orson Cart, 1138092] du har brug for et formål bygget switch-mode konverter til at opnå dette, 400AC er 565VDC nominelt når udbedret, normalt en 2 switch flyback er ansat til dette, har vi gjort flere ... [/QUOTE] I har aldrig gjort dette, selvom jeg læste om det. Pls korrigere mig hvis jeg tager fejl. 1) udformning af transformeren ændrer ikke den skal beregnes ud som for enkelt afbryder. 2) dette plejer brug dæmperne, fjerne store tab @ snubberdioder. 3) effektivitet kan være meget bedre end en enkelt kontakt. 4) den energi som følge af lækage induktans sættes tilbage til strømforsyning skinner. 5) VDS af MOSFET er valgt til dette formål kan være vin + 20%. plejer brug at tage højde med det reflekterede spænding.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back