Ideer til sidste år projekt med PIC16F877A og LCD

M

Metabolic_7

Guest
I øjeblikket er jeg gør mit sidste år, men behovet for at lave et projekt ikke sikker på hvad man do.Need at bruge pic16f877a og LCD med noget, kan nogen hjælpe mig

Jeg vil bare gå til den Microchip hjemmeside og søge på deres appnotes, de har tonsvis af ting. Så måske du kan kombinere to af disse for at få noget nyt. For eksempel har du der en appnote om tilslutning af en LCD-skærm til en PIC, men hvad gør du viser? Måske du opbygge et ohmmeter, med LCD display. Der er en appnote på ohmmeters, også.

digitalt ur ser pænt ud, men de ting er i'can kopi fra MPLAB hjemmeside, fordi det er ligesom copyride

Ingen sagde, at du skal kopiere. Men du kan blive inspireret. Hvis du så noget du kan lide, så kom op med noget nyt, tilføje til det, og du vil producere en helt anden vare, med nye funktioner. For eksempel, at et digitalt ur viser også temperatur fra tid til anden? Måske har det en alarm, også?

Det er det samme jeg byggede. Et ur, der viser at temperaturen så godt. Og ja, det havde en alarm også: D. Faktisk havde både dags-og timebaserede alarm. http://www.edaboard.com/ftopic314427.html Selv vil jeg ikke have noget imod nogen, 'kopiere' mit projekt, men alvorligt ville råde dig til at få 'inspireret'. Inspiration var grunden til at jeg ikke 'kopi' mit projekt, og hvorfor jeg valgte at bygge den fra bunden. IMHO, tror jeg ikke bygge et ur / termometer ville få dig stor markerer i dit sidste år projekt. Jeg ville bygge noget nyttigt og har aldrig prøvet af nogen før, hvis jeg var dig ;-) hilsen, Seemanta

Jeg har lige afsluttet mit sidste år, og min gruppe (4 personer) konstrueret en solid state vindmåler (vind måleapparat). Det virkede ikke i sidste ende på grund af kompleksiteten af projektet, men vi har gjort gode fremskridt. Vi endte med at få A's, fordi vi prøvede noget nyt og gjorde et anstændigt job arbejder på det. Vi brugte en pic microcontroller og en Java-software-pakke for at se data. Jeg er enig med at forsøge noget, der ikke har været gjort før. Det stimulerer dig til at tænke selv og ikke bare kopiere det, der allerede er gjort.

Er helt enig med dig. Selv i mit sidste år mig og min partner lavede en flyveleder, der ville være virkelig gang i naturen. I den forstand, at det ville ændre varigheden af dens signaler lys i overensstemmelse med trafikafviklingen. Og som du sagde, at vi også det virkede ikke som forventet. Men vi fik fuld A's overvejer omfanget af arbejdet både i koncept og størrelsen af de endelige prototype ;-) Vi havde brugt nogle 20 laserbaseret sensorer og havde en temmelig kompliceret algoritme til at finde ud af varigheden af den trafik signaler. Og for vores projekt havde vi også fik støtte fra den lokale regering, som i Indien er meget vanskelig at få. Ja, det er de tidspunkter, hvor du faktisk lærer! Alle de bedste for din fremtidige projekter! angår, Seemanta

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back