IM3 simulation spøgelse kadence

S

Suresh R

Guest
Venner, jeg kræver lidt hjælp til at forstå den CMRR værdi i databladet, at gøre effektiv brug af den. for LM358: CMRR = 85dB for hele området (0 - (V + - 1,5)) af common mode spænding. For ovennævnte værdi, hvad kan være mit forskellen input til opamp, for at opnå en bedre common mode afvisning ratio (CMRR)? På en enkel måde kunne jeg få nogle praktiske beskrivelse til at forstå det. Venlige vende tilbage til mig for eventuelle yderligere. henseende er Suresh.

da jeg ved CMRR er CMRR = 20 log (difGain / CMgain) difGain er maksimal diffrencial gevinst, og CMGain er opamp vinde, når to-indgang forbinder sammen.

[Quote = Davood Amerion] så jeg ved CMRR er CMRR = 20 log (difGain / CMgain) difGain er maksimal diffrencial gevinst, og CMGain er opamp vinde, når to-indgang forbinder sammen [/quote] Lad mig til at overveje et eksempel:. Jeg har vist beregningerne for CMRR for kredsløbet nedenfor.
63_1177174587.gif
Fra disse beregninger, kunne jeg ikke udlede, hvad jeg skal. altså, hvad betyder det 3.521dB betyder med henvisning til CMRR af LM358, der er 85 dB. Hvad er det IAM skal lære ved at gøre en sådan beregning? Jeg vil gerne vide dette, fordi jeg har brug for at forstå, hvordan jeg skal arbejde videre med CMRR værdi angivet i databladet, når designe et kredsløb. henseende er Suresh.

Suresh r! Annoncen er diffrentioal open-loop forstærkning og AC er common mode spænding gevinst (V1 = V2) forbinde til Vin

CMRR er en faktor, der fortæller os, hvordan god differential forstærker vi har. Det er som regel i intervallet 80dB til 100dB. Det fortæller os, hvor meget der er den uønskede fælles fase del af signalet er svaekket (idealy uendelig). Hvis du anvender superposition til de signaler om forstærkerindgang får du Vout: Vout = AD * VD + AC * VC = AD * UD * (1 + AC * UC / (AD * UD)), hvor AD er forskellen gevinst, VD forskellen spænding , AC fælles gain og VC fælles spænding fra en god differential forstærker vi forventer gode forskellen vinde og atenuation af fælles fase signal at være så høj som posible, så er det andet element skal være så lille som muligt, det er AC / AD. Eller sagt på en diferetly: CMRR = 20 * log (AD / AC) skal være så stor som det kan være.

Tak. Jeg fik det punkt, at den fælles indstilling spændingen ved indgangene producerer nogle offset spænding på udgangen, og dette opvejes kunne meget vel faldet ved at vælge en opamp med høje CMRR. henseende er Suresh.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back