impedans ved højere frekvenser

S

shshprsd

Guest
Jeg er at designe en 2 GSPS nuværende styring DAC i 130 nm teknologi som ifølge specifikation jeg ønsker 50 dB SFDR op 666Mhz (33% af samplingfrekvens). Baseret på sfdr krav kræver vi 1,6 M Ω af output impedans for nuværende kilder (for 50 dB SFDR). Jeg bruger NMOS aktuelle kilde + cascode transistor + skifte transistor + cascode switch. for at forbedre udgangsimpedans strømkilder. denne konfiguration er steget impedans ved lave frekvenser, men ved høje frekvens impedans er stadig lav. Jeg brugte lang swing cascode nuværende spejle til at forbedre impedans, men disse alle teknikker giver god impedans ved lave frekvenser. Er der nogen måde jeg kan få 1,6 M Ω udgangsimpedans op 666Mhz?

er ikke klart, hvordan kravene til 50dB SFDR beskæftige sig med 1.6MOhm ud impedans. Typisk belastning med høj hastighed nuværende DAC - 50Ohm modstande. SFDR kan reduceres gennem en ændring af (output | | belastning) impedans afhængig amplitude / code. Jeg tror, det er nødvendigt at genberegne dig spec krav på dette aspekt.

vores belastning er også forskel 50 Ohm resister, Ved beregning aktuelle kilde impedans krav vi bruger en Matlab model tages i betragtning mismatch i nuværende kilder placeret i fælles tyngdepunkt. men for at forstå vi har reference for forskning papir "SFDR BÅNDBREDDE begrænsning for HIGH SPEED HØJ OPLØSNING LØBENDE STYREAPPARAT CMOS D / C KONVERTERE." Der er han taler om udgangssignal afhængig linearitet indført i udgangsimpedans, begrænser udgangssignal båndbredde. afhængig ingen af de nuværende kilder og SFDR krav han foreslår impedans kræves som, Rimp = N * Rl * (1 +2 Q) / (4 * Q), og så vi har en segmenteret arkitektur (4 +6) så ingen af de nuværende kilder N = 15 255 = 270; Rl er belastningen 50 ohm. Q er amplitude nøgletal af 2. harmoniske for de grundlæggende komponent. så hvis der kræves SFDR er 50 dB, Q kommer til at være 10 ^ -2,5 placere disse værdier i ovennævnte eq giver Rimp = 1,060518 M Ohm. men denne værdi også jeg ikke får op til 666 Mhz, får kun 7,5 * 10 ^ 5 Ohm.

Ligningen for Rimp definere impedans på én aktuelle kilde. Samlede DAC udgangsimpedans er derfor Rimp / N = 1.06MOhm/270 = 3,9 kOhm. Er du enig?

Du vil ikke engang nå 3k udgangsimpedans størrelsesorden på 600 MHz overvejer sædvanlige afløb node + pin kapacitanser.

ja jeg er enig, når alle nuværende kilder er på end impedans kan nå til 3 K. men alle kilder er ikke på hele tiden, der afhænger af kode. I nogle papirer det drøftes, således at der ikke af kilder fortsætter stigende. strøm fra en enkelt strøm vil splitte blandt belastningen modstanden og den parallelle kombination af andre tilsluttede strømkilder. Dette er en årsag til nedsættelse af SFDR. Så for at opnå et højt parallel impedans på nuværende kilder compaired til aktuelle kilde. så det er nødvendigt at have høje udgangsimpedans af enkelte aktuelle kilde.

... Jeg bruger NMOS aktuelle kilde + cascode transistor + skifte transistor + cascode switch. for at forbedre udgangsimpedans strømkilder. denne konfiguration er steget impedans ved lave frekvenser, men ved høje frekvens impedans er stadig lav. Jeg brugte lang swing cascode nuværende spejle til at forbedre impedans, men disse alle teknikker giver god impedans ved lave frekvenser. Er der nogen måde jeg kan få 1,6 M Ω udgangsimpedans op 666Mhz?
Som nogen har påpeget burde du minimere bidrag fra MOSFET caps, for at se, hvad der er, der bidrager mest et udkast af produktionen filial ville være nyttigt.

56_1300082809.jpg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back