importere kadence data i Matlab

A

amic

Guest
Hej. Jeg forsøger at redde forbigående simulering af data fra ADE så jeg kan bruge det til Matlab behandling af DAC INL / DNL. Men jeg observerede data gemmes fanger forkerte punkter. Et punkt, som jeg har bemærket er Excel ejendomme til data (afrunding decimaler) er et problem. Jeg fastsatte det, men de plottede matlab kurven stål ser forkert ud! Nogen har fået en sådan experiances?

Jeg bruger WaveScan at eksportere en tabel data bølgeformen. og så behandle data ved Matlab. Jeg har ikke fundet ud af noget forkert. måske afrunde fejl ikke er vigtig i mit tilfælde.

I titel, du sagde Matlab, men så siger Excel, som en bruger? Jeg plejer at påberåbe sig et hav script til at indsamle og gemme data for mig, kan du kontrollere nøjagtigheden fra havet (selvom dit problem synes kommer fra Excel).

En nem og effektiv måde at gøre dette, er at skrive en OCEAN script, der simulerer ur kredsløb eller hvad og skrive resultaterne af simulationen i en tekstfil og derefter udtrække disse resultater fra matlab nemt at bruge textread

[Quote = renwl] Jeg bruger WaveScan at eksportere en tabel data bølgeformen. og så behandle data ved Matlab. Jeg har ikke fundet ud af noget forkert. måske afrunde fejl ikke er vigtige i mit tilfælde. [/quote] Hej jeg har prøvet dette, men WaveScan gemmer data med u for mikro-og N for nano, som derefter ikke anerkendes af Matlab! hvor lave u håndtere dette?

Jeg har en stor script til at sløjfe gennem nogle design variabler og derefter kører simulationen, den del, som du måske være interesseret i, er dette:;; Grab resultater selectResult ("DC) outF = outfile (outputFileName" a ") fprintf (outF" % n% n% n% n% n \\ t% 1.5f \\ t% 1.5f \\ t% 1.5f \\ n ", b4 b3 b2 b1 b0 VDC (" / refHigh ") VDC (" / ref ") VDC ( "/ reflow")) tæt (outF) Jeg tror, at koden skal være selvforklarende. Lad mig vide, hvis det hjælper ...

[Quote = MSSN] En nem og effektiv måde at gøre det, er at skrive en OCEAN script, der simulerer ur kredsløb eller hvad og skrive resultaterne af simulationen i en tekstfil og derefter udtrække disse resultater fra matlab nemt at bruge textread [/quote] godt , det tog mig 3 dage at simulere det, og jeg har allerede vævede som jeg forsøger at bruge til at generere data fra. Jeg ønsker ikke at resimulate hjælp hav script.

Du behøver ikke virkelig brug for at re-simulere, er der stadig et hav erklæring til at tage fat i output. ocnPrint (? output ". / myOutputFile" v ("Net1")? fra 0? til 0,5 N? trin 0,1 N? numberNotation "engineering? præcision 10) Det vil udskrive spændingen ved" Net1 "til". / myOutputFile "starter fra 0 til 0.5ns med trin af 0,1 N med en 10 decimaler og en teknisk notation. Du kan kopiere og indsætte denne kommando i CIW vinduet, kan det tage nogen tid at generere alle de point for dig, så vær tålmodig.

de WaveScan gemme data i e-6 hvis det er u. gør du bruge tabellen funktion til at eksportere data? og de data kan gemme som CSV-fil. det kan læses af excel directly.and MATLAB kan acceptere det også.

hey cool ... tak. vil forsøge dette. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 36 minutter: [/color] [/size] [quote = renwl] de WaveScan gemme data i e-6 hvis det er u. gør du bruge tabellen funktion til at eksportere data? og de data kan gemme som CSV-fil. det kan læses af excel directly.and MATLAB kan acceptere det også.
oh ya ... Jeg var i stand til at generere tabellen nu. tak

Jeg ønsker at gøre noget som dette, men for en fm feje analyse, men det synes ikke at arbejde for mig, har jeg vedlagt den kode jeg bruger kan du kan du tage et kig og se, hvad der kunne være galt. resultOut = outfile (". / output.csv" en ") selectResult (" DC) gem (»v" / Out "" / Outb ") fprintf (resultOut"% e \\ t "% e \\ t", v ( "/ Out") v ("/ Outb")) tæt (resultOut)
Jeg har en stor script til at sløjfe gennem nogle design variabler og derefter kører simulationen, den del, som du måske være interesseret i, er denne:;; Grab resultater selectResult ("DC) outF = outfile (outputFileName" a ") fprintf (outF"% n% n% n% n% n \\ t% 1.5f \\ t% 1.5f \\ t% 1.5f \\ n ", b4 b3 b2 b1 b0 VDC (" / refHigh ") VDC (" / ref ") VDC (" / reflow ")) tæt (outF) Jeg tror, at koden skal være selvforklarende. Lad mig vide, hvis det hjælper. ..

Ja, jeg fangede, at efter jeg sendt spørgsmålet. dette er hvad jeg har nu, men jeg kan stadig ikke få resultaterne til at udskrive. Jeg har kun en tom csv-fil. fprintf (results_out "% e \\ t% e \\ n" v ("/ Q") v ("/ Qb"))

Jeg fast, men jeg får denne til resultater og ikke dataværdier. srrWave: 0x15c8c0b8 srrWave: 0x15c8c0c0

Ikke sikker, men du kunne prøve på getData konstruere: fprintf (results_out "% e \\ t% e \\ n", getData ("/ Q") getData ("/ Qb"))

Yeah, jeg oprindeligt prøvede det, men det stadig giver mig samme resultat som denne srrWave: 0x15c8c0d8 srrWave: 0x15c8c0e0

[URL = "http://www.cadence.com/community/forums/T/13410.aspx"] Her [/url] kan du finde noget hjælp på havet scripting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back