In-Circuit programmering

M

Mythos

Guest
Hej, jeg vil være kort :) Jeg plejede at programmere et par år siden (sidste projekt var på 2003) i 8051 familien uC bruge assembler. Efter at jeg gik til ASIC design ... alligevel. Jeg ønsker at starte et nyt projekt nu (formentlig bruge C og eller blandet C og Assembly-kode), men jeg ønsker at undgå Fjern chippen fra PCB programmet, re-incert det, teste det og gentage hele processen igen og igen og igen . Jeg har aldrig brugt JTAG, I2C, ICSP, USB eller andre grænseflader til In Circuit Programmering af UC. Mit spørgsmål er: Hvilken er den bedste løsning for at udvikle et projekt, og undgå den ståhej? (Jeg altid henviser til den 8051 familien) Links med detaljerede instruktioner ville være meget værdsat :) Jeg vil også gerne vide, om jeg kan blinke en enhed ved hjælp af CAN-Bus protokol

til dit design kan du bruge 89s51 eller 89s52 fra Atmel. Det er programmerbar uden at fjerne. andre typer vil tilføje ekstra kredsløb mere for reqd funktioner. bruge 89s51/52. Atmel 89sxx datablad er det bedste og recomended starter for din oplevelse. måske passer dig. Jeg har ikke stødt på nogen CAN bus programmør type. srizbf 5thmay2010

Hej, kan du bruge PIC18 controllere og PicKit3 incircuit debugger. Hvis du har brug higer præstationer så bruge PIC32-controllere, kan du bruge den samme PicKit3 for in-circuit debugging. Jeg foretrækker PIC32 eller ARM-controllere. Men hvis du ikke har ARM dev. værktøjer anvendes PIC. PIC dev. omkostningerne er lave sammenlignet med ARM. Du kan også prøve AVR chips. Nogle controllere med den chip kan PIC18F2680 1CAN PIC24HJ64GP502 1CAN dsPIC33FJXXXMCX06A/X08A/X10A 2CAN PIC32MX5XX/6XX/7XX 2CAN Good Luck.

oprindelige indlæg: "Jeg er altid henvise til den 8051 familien .." OP ønskede nogle retninger på 8051. mens PIC har utallige muligheder end andre controllere, som requiremnt er for 8051 familien, forslag i denne linje er velkommen. srizbf 6thmay2010

[Quote = Mythos] (sandsynligvis bruge C og eller blandet C og Assembly kode) [/quote] Jeg kender ikke nogen 51 core-controllere, der har CAN perifer, becoz jeg altid bruge højere performance controller. Mit råd er, ikke holde med en controller eller en kerne, bcoz PIC, AVR, ARM osv. er for magtfuld og perifer rig end den gamle 51 (endda nye ver. Er til rådighed) specielt ARM-kernen. Prøv at google, jeg tror du kan få en 51 kerne controller med CAN perifer. Held og lykke.

Thanks guys for svarene ... anandpv2009: For CAN-BUS implementering Jeg bruger SJA1000 controller og en CAN-BUS transceiver, så jeg virkelig ligeglad med, om UC har KAN indlejret. Jeg ved ikke, om jeg vil skifte til en UC, der har at perifer. Hvis jeg husker correctrly den eneste forskel er, at du ikke behøver at reservere hukommelse til CAN bus registre, buffere etc. .. Måske tingene har ændret sig siden 2002, dengang var der ikke mange, eller nogen uC der havde CAN BUS indlejret Anyway jeg har fundet denne programmør, der ligner det gør arbejdet ... http://www.mikroe.com/eng/products/view/94/8051prog2/ Jeg vil holde om søgning efter et par dage for at se, som er den bedste løsning for In System Programming .. . Jeg vil give et godt kig til de AVRS samt ... For så vidt angår ARM er bekymret Jeg tror ikke jeg vil gå der endnu :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back