Indblanding af UWB til andre tjenester

D

Debeli

Guest
Jeg er interesseret, hvis der nogen kommentarer om indblanding af UWB til andre tjenester (eller omvendt) op til 10 GHz. For påmindelse, er grænsen ved FCC anbefaling 15 er sat op på -41,3 dBm / MHz med nogle lavere værdier (-75 dBm / MHz) i 1-3 GHz. Jeg især invitere folk, der er involveret i radioastronomy eller passive satellit servicees at fremsætte bemærkninger. De bør ikke kun orienteret om UWB interferens og kan omfatte nogle bemærkninger om andre utilsigtede radiatorer. Mange tak D.

Tak for inviterer! per definition, ønsker astrofysiske forskere den højest mulige følsomhed, nemlig forvirring grænse. En sådan følsomhed er uforenelig med enhver menneskelig emission. Følg min personlige mening: Praktisk talt, nogle teknikker, like VLBI, er stort set ufølsom over for lokale modtaget RFI. Single fad observation, især på kontinuumet, er limitated af tilsvarende Flux (G / T parameter for telekommunikation mennesker), ved at atmosfæren drift, af stærke traditionelle RFI, osv. osv. Så UWB emission er nu ved slutningen af liste over begrænsning effekter. Under alle omstændigheder stadig RFI er fortsat en af de vigtigste årsag til radio blindhed :-(

Mange tak for dit svar. Jeg vil gerne tage en chance og efter et par yderligere spørgsmål. Først for qlarification jeg gætter på, at VLBI er meget stort Base integration eller noget lignende, hvordan det kan undertrykke mange støj-lignende interferers? For det andet vil jeg gerne overveje en følgende scenarie: Vi har fladt tætbefolket land som Holland og radioastronomical observatorium, der begynder at spore et objekt lavt over Horisont (tage 10 eller 15 grader målt til jordens overflade som udgangspunkt elevation vinkel, jeg ved ikke, faktisk, hvad er realistiske værdier for så store parabol). Vi kan antage, at interferens fra en landsby nogle få km væk kan accepteres gennem en sidelobe af antennen. Er det muligt, at flere thousends enheder, der er kompatibel med foreslåede grænser i den samlede gøre uheldige indblanding? Hvad er egentlig expectad værdier sidelobe gevinster for radioastronomy antenner (er der nogen anbefaling eller en artikel)? Kan interferens støj fra store by som Amsterdam 200 km væk også blive accepteret på grund af troposfærisk sccater eller lignende formering effekt? Jeg ville være glad, hvis jeg fik kommentere på nogen af disse spørgsmål, jeg udstationeret. Mange tak igen.

Hvad er egentlig expectad værdier sidelobe gevinster for radioastronomy antenner (er der nogen anbefaling eller en artikel)?
Det er meget variabel vs antenne type og videnskabelige projekt. For 20 + meter Diameter paraboloiden, 1. sidesløjfeniveau normalt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back