indendørs formering: antenne mangfoldighed

L

littlindian

Guest
Please, lad os tale om antenne mangfoldighed.
Indendørs proapation = multipath propagation = fading.
når en antenne ansigter forsvinde, den anden får helt sikkert et bedre signal.ok

men hvad er de forskellige udvælgelseskriterier for fodring den første eller anden antenne?Før / efter Demodulation?Den billigste bør være en simpel comparaison mellem fået magt, men er, at kriterierne virkelig effektiv.
Fos god QoS (video-streaming, ...), fejlene er ikke tilladt.

Jeg vil gerne konfrontere forskellige synspunkter og erfaringer.

Littlindian

Nå, kan du skrive bøger om dette emne.

Det vigtigste punkt er, at med to antenner fordelt mere end x bølgelængder fra hinanden, at sandsynligheden for, at enten en af dem momentant har et bedre signal er højere, som du selv siger.Den "gevinst" kan udtrykkes i gruppefritagelsesforordningen, eller i nogen form for tilsvarende dB tal, som ville resultere i den samme gruppefritagelsesforordningen som mangfoldigheden system giver.

Mangfoldighed er mere end bare antennen, bør man medtage modtagerens system også.

Hovedsagelig er det muligt at kombinere eller gøre mangfoldighed skift i RF eller et andet sted i den analoge vej, men langt den mest enkle, fleksible og bedste metode er at have helt separate receiver filialer og kombineres i det digitale domæne.

Hvis du har f.eks.3 modtager antenner med hver deres egen receiver og demodulator, og opsummere det modtagne signal, du effektivt at reducere den tilsyneladende støjniveau.Jeg ved, det kan alle blive vist med matematik og sandsynligheder, men jeg tror, det er form for magi.

Med to antenner kan du få en reduktion i gruppefritagelsesforordning kan sammenlignes med et signal stigning på 5-7 dB, og med tre 6-9 dB afhængigt af miljø-, frekvens-, sti tab, graduering metode og et par andre parametre.

Switching antenner er ikke en god idé, og alt for kompliceret, fordi også skifte årsager smule fejl.

Bert

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back