Indlæs skal være større end udgangsimpedans - hvorfor?

A

arefeidi

Guest
Hej,
Jeg har en modtager, som blander sig ned en 1GHz signal til ≈ 100kHz.Receiveren har to udgange (varierende, 180 ° faseskift), som begge har en udgangsimpedans på 65Ω.I dataarket for modtageren den siger "The lastning modstand på hver udgang (single-ended) bør være større end 300Ω at sikre fuld gevinst".

Nu har jeg altid lært, at udgangsimpedans er at matche lastning modstand mod ikke at få overvejelser og for at få maksimal effekt ved lastning modstand.Så hvorfor det hele er anderledes her, hvorfor det lastning modstand skal være meget større end min udgangsimpedans?Tak for alle svarene!

hvad er du nævne, er magt kamp ...i dette tilfælde udgangsimpedans og belastning skal matches, således at den maksimale effekt er leveret til den belastning ....lige overveje udgangsimpedans og læs, der som våben spændingsdelere og derefter finde maksimal effekt leveret af differentiering og andre ting du vil vide .....

men for tilfælde af spænding vinde
du er nødt til at se udgangsimpedans og belastning som våben spændingsdeler og dermed, hvis belastningen er større end udgangsimpedans så det bliver mere spænding over det ....

Tak for jeres hjælp, jeg tror, jeg fik det nu!

For lave frekvenser og korte kabler refleksionerne osv. er egentlig ikke et problem, så ingen magt matchende er nødvendig.Tænkte ikke, at - nok jeg gjorde for to meget RF ting de seneste måneder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back