induktortypen som RF choker

S

STOIKOV

Guest
Kommercielt tilgængelige spoler kan bruges som RF chokes?

Du er nødt til at holde øje med DC aktuelle rating.Når du filtrerer DC du skal kigge efter den serie modstand, som vil forårsage opvarmning og spændingsfald.Du er også nødt til at søge reduktion af induktans (når der er nogle grundlæggende andre materialer end luft eller en isolerende support) fra at være partisk i midten af BH kurve af DC-strøm.

En vigtig ting er selvstændig resonace frekvens (SRF).Det skal være mindre end den driftsfrekvens ellers din induktortypen vil blive en kondensator.

Hej,

Min ven, jeg tror du tager fejl, når du vil bruge sammen med IC som RFChoke du skal tage induktortypen med SRF større derefter driver freq.
Men hvis jeg er forkert, bedes du rette mig!

David
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Ja, vi har alle brugt spoler som "RF chokes" om ting som bias linjer, osv.

Den IC skulle bruges i et frekvensområde under sin SRF, ellers ved resonans det ville have nogen "filtrering effekt".

Men jeg tror det ville være forvirrende at bruge ordene "spole" og "RF Choke" i flæng.Når jeg ønsker en "RF choker", jeg vil have noget, der er en tabsgivende induktortypen (dvs. har en del induktans og en del modstand i sin serie impedans).Den lossy natur er det, giver dig mulighed for at danne bredbånds rf blokering uden frygt for resonans med shunt partiskhed kondensatorer!Hvis du ser på en typisk "ferrit vulst" datablad, vil du se, at der er betydelige resistive tab.

Hvis du har brugt høj Q spoler som en "RF Spoler" ustraffet, kan du komme i problemer i nogle tilfælde med en parasitisk Båndpas filter er oprettet i dit bias netværk - fx hvis du har to serier RF Spoler med et DC bias linjelængde omkring λ / 2 mellem dem.

Jeg har fået at vide, om dette RF choker, hvad tror du for DC-forsyning ansøgninger?

http://www.minicircuits.com/ADCH-80.pdf

Hvad du behøver, er en ferrit perle.De kommer i form med flere huller med ledning snoede flere vender gennem hullerne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back