Infinite VSWR tolerant Effektforstærker for 0,1-1MHz

T

tesseract

Guest
Hej alle.En fysik professor ven bad mig om at bygge en forstærker, der kan levere 300Vpp tværs rent kapacitiv belastning (bogstaveligt, skiftevis polariseret plader i et vakuum) med en 100kHz til 1MHz sinusbølge.Dette syntes ikke gerne have et meget udfordrende problem at løse i første, men nu er jeg tror, jeg kan have afvist det lidt for let!

Jeg forstår, at jeg kunne genlyd ud belastningen kapacitans med en række induktans (drosles for at en moderat Q med en række resistens) og meget slappe forstærkeren krav, men de mennesker, der vil blive opererer det er et bundt af fysik grad studerende, som, du kunne gætte, kan ikke tælles på korrekt tune induktans hver gang de skifter frekvens, så prøver jeg at undgå dette så meget som det er muligt eller praktisk.Når det er sagt, har jeg tænkt I'll enten nødt til at gå med en enkelt sluttede klasse A-design, eller en høj hastighed (dvs. - løbende feedback) op-amp køre en spænding vinde derefter en aktuel gevinst tidspunkt (sandsynligvis med omskiftet MOSFETs for strøm-enheder i hver), fordi disse mønstre er ligeglade med, hvad VSWR af ladningen.Er jeg på rette spor her, eller er der en praktisk måde at ansætte en meget enklere push-pull forstærker typografi, der ofte anvendes i RF???

Tak for eventuelle kommentarer!

Først troede s ville være at se på deformationsvolumen forstærker af et oscilloskop.
De er designet til at køre bil spænding hele to plader i et tomrum, måske ikke så stort et plader som du har brug for eller så mange volt, men værd at se.
Peter

Tak for svaret, G4BCH.Desværre er kapacitans af denne belastning er meget højere, end man finder i en CRT muligheder, så jeg er nødt til at levere "rigtige" (er, tilsyneladende) magten her.Lige nu er de anvender en ENI AP400B 400W Effektforstærker til at køre enheden * på 250kHz, 440Vpp og forstærker lyder 40W output.Dette indebærer en kapacitans på ca.180pF., Selv om det ikke engang der tilnærmelsesvist ligner hvad jeg målt med min LCR-meteret (mere som 5800pF) så jeg antager det wattmeter om AP400B er at måle den faktiske magt, snarere end tilsyneladende ...Under alle omstændigheder er jeg planlægning på en effekt på ca 100W.Naturligvis, hvis jeg er nødt til at gå med en enkelt-tidsbegrænsede klasse A forstærker med choker lastes dræne det betyder jeg
får brug for design (og effekt) de ting for 400W eller deromkring.Hvis jeg kan slippe af sted med en push-pull design, selv om det er partisk mere klasse A end BI i det mindste kan spare et par watt i strømforsyning (forståelse, at når VSWR = ∞,
er afspejlet og frem spændinger føje sammen, og i en choker lastes enkelt sluttede klasse A, at jeg mener, resultaterne i drain se 4x spændingen ... jeg kan være forkert, selv om, og
helt ærligt, jeg ville elske at være).* - En ion "koncentrator" eller tragt; den bruger RF at fokusere en strøm af ioner på et mål substrat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back