Info om fire hjørner STA

R

rakko

Guest
hey, nogen ved hvorfor 4 hjørne timing analyse? forekommer mig værste / dårligste og de bedste / bedste skal fortælle dig, hvis du har nogen opsætning eller hold krænkelser i yderste hjørner af dit design!

Nu, OCV (på chip variant) timing analyse bør gøre. for nogle gange PVT-chip er ikke en konstant. Det vil analysere nogle værste / bedste eller bedste / værste. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 minut: [/color] [/size] Vi plejer bedste, værste, typisk og OCV analysere.

Efter min bedste overbevisning, betyder fire hjørner STA: 1. Opsætning Værste - setup timing i slow hjørne 2. Opsætning Bedste - setup timing i hurtigt hjørne 3. Hold Bedste - hold timing i hurtigt hjørne 4. Hold Værste - hold timing i slow hjørne Håber, at dette er nyttigt.

Jeg tror, at de fire hjørner af STA ville andre kloge være 1.BC-WC (best case - worst case) 2. OCV (på chip variation, ved at indføre Time neddrosling) 3.CRPR (Ur Reconvergence Pessimismen Removal) 4. Single mode eller Multimode timing analyse. : Idé:: |

Jeg kan ikke se pointen i at gøre OCV uden CRPR .... Hvis du gør, så du kan ende med at indsætte flere pufferne, at du virkelig har brug for at løse OCV problemer, som ikke eksisterer i virkeligheden

jer alle savnede mit spørgsmål. Jeg kender den enkle definition og fra de stillinger, synes det, at alle andre forstår dette også!. Nu lader skubbe en lidt dybere. Hvis vi gør vores timing analyse på langsomt langsom og hurtig-hurtig. Vi er sikker på, at vi dækket de to yderste hjørner, og derfor har analyseret alt i mellem disse to hjørner. Nemlig langsom-hurtig og hurtig-langsom. Da de PVT ved langsomme-langsom hjørne er den højeste og i hurtig-hurtig er det laveste niveau nogensinde kan være. Det er ikke muligt at finde en opsætning problem i slow-hurtigt, at slow-slow analyse savnet. Nu er spørgsmålet: "Hvorfor gider med de to midterste tilfælde?"

Hej, som pr min forståelse til STA, Det er muligt at finde setup krænkelser i slow-hurtig sag, der gik glip af i andre tilfælde (langsom data sti og den hurtige uret stien), ligeledes holde krænkelser i andre tilfælde. Korrigere mig, hvis jeg tager fejl.

Jeg har gjort transistor niveau kredsløb design for mikroprocessor længe siden, og vores definition af fire hjørne check var 4 kombinationer af langsomme og hurtige hjørne. dvs at kombinere langsomme eller hurtige hjørne for P-kanal, og langsomme eller hurtige hjørne for N kanal. Så det var ikke bare SS og FF hjørne, men også SF og FS hjørne samt at gøre det "4 hjørner".

Fire hjørne kontrol er kombinationen af langsom eller hurtig hjørne for P-kanal og langsom eller hurtig hjørne for N kanal .. Mindst det er den definition, vores kredsløbs design team havde for længe siden. Der er tilfælde, at SF hjørne (S: P-kanal, F: N-kanal) kan være mere tilbøjelige til at holde viols end FF. For eksempel mener den sti, er lavet med den række af transmissionen porte. Uret Træet er lavet med buffere eller invertere, hvor begge P-kanaler og N-kanaler er lige udøves, således at SF hjørne giver dig større Tidsforskydelse end FF hjørne. Lad os nu antage at datasti har mange transmission porte tilsluttet serielt. Som du ved, har P-kanal for overførsel gate ikke bidrage til at forsinke meget, da den store rolle af P-kanaler i transmissionen Gates er bare at trække op noden spændingen overskrider den tærskel af N-kanal. Så fristen for indberetning porte stærkt afhængig af N kanaler, hvor den hurtige hjørne bruges til. I dette scenarie har du større ur forvrænger, men ikke meget forandring på datasti forsinkelse, sammenligne med FF hjørne. Hvad betyder det? Apprarently, betyder det SF hjørne er mere tilbøjelige til hold overtrædelse end FF.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back