Infrarød TX problem (Haster, har brug for hjælp!)

Y

yinchai2

Guest
Det er et lille projekt på arbejde, at jeg designe en generisk IR-TX-controller.Carrier frequency, bit-tiden, og antallet af luftfartsselskaber pr smule tid er alle konfigurerbare.Styringen er blevet påfyldt FPGA, med TX-signal tilsluttet til en FPGA output, som er så forbundet til en mono 3,5 mm telefonstik.Jeg købte en LED-emitter, som kan sættes ind i telefonstik i den ene ende, og den anden ende er TX LED.

Jeg konfigureret min TX-controller til at udsende en sekvens, som henretter det Sony SIRC-protokollen, men da jeg gjorde TX LED mod Sony DVD-afspiller, er DVD-afspilleren ikke svare på det.

En sekvens, at TX controlleren sender ud, er nøjagtig den samme som vist i http://www.sbprojects.com/knowledge/ir/sirc.htm

FPGA drev 3.3V til '1 ', 0V logisk for logisk '0'.

Jeg har undersøgt den rækkefølge, som jeg sendte til telefonstik, og det hele er korrekt.Jeg sidder lige nu, og enhver tanke / hjælp er værdsat.

Tak.

Er du sikker på LED er kablet korrekt?(Cathode til jorden, anode til FPGA.)

Hvis du flytter DVD-afspilleren helt tæt på banen, virker det?

Den FPGA kan ikke være i stand til at drive IR LED hårdt nok til at kommunikere.Typisk mindst en driver transistor bruges mellem FPGA eller microcontroller og LED.

Der er et trick du kan bruge til at anslå størrelsen af den IR-udgang.Mange digitale kameraer og videokameraer er følsomme for IR-lys.Se gennem søgeren, og tryk på en knap på den håndholdte fjernbetjening.Vil du se en flash?Hvis ja, så gør det samme med dit kredsløb.Ingen blinker eller svag blinker betyde, at du har problemer med IR LED driver fase.

Jeg brugte det digitale kamera trick, og fandt, at LED ikke afgiver noget signal.

Vores FPGA bord designer mener, at bestyrelsen shorts venstre kanal og højre kanal ved en fejltagelse.Da mit stik er et mono-stik, kan det betyde, at den rigtige kanal er kortsluttede til jorden, og dermed den venstre kanal er også kortsluttede.

Jeg har brug for mod bestyrelsen, og se om det hjælper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back