infrarøde

V

vijindran

Guest
Hai .. jeg udviklet infraroed kredsløb klar .. men hvordan man kan slutte den til mikrocontroller .. Jeg bruger PIC16f788A ..

Alt du skal gøre er at tilslutte IR til en havn i PIC MCU og programmere MCU at læse data fra IR afhængigt af, hvilken type IR du bruger Sony, Phillips, osv.

Jeg er lidt forvirret .. jeg bygget IR til min robot som hindring avoidness ..Det emitter sende sidnal og vil afspejle og vil påvise ved de recevier .. så hvordan jeg nødt til at slutte det nu?

Du har tx del (infrarød) og modtageren del (infrarød modtager)
du nødt til at give et signal til den infrarøde tx.hvis tænde for TX, du ønsker, det skal være kontrolleret af den pic da, det skal være tilsluttet pic som output.hvis ikke (gør altid på) ikke nødvendigt at tilslutte den til pic.
Hvad angår modtageren det skal være et input til pic, således at spændingen vil blive målt.
Angiv de komponenter, der anvendes, så jeg kan være mere nyttigt
held og lykke

Kan du fortælle mig, hvad komponent er du bruge sin bedre at bruge en IR-dekoder modul, men mere kompliceret og dyrere, fordi du skal til at modulere senderen med en 38Khz signal.Et alternativ var en PHOTOTRANSISTOR og IR-emitter, men det er begrænset i straekning.

Jeg vil prøve at sende dig et diagram over jeres svar.

Vis os kredsløbet ..uden at vi har ingen anelse om, hvad du taler om.

Hej,
Hvad jeg skulle, før han svarer u er at u ønsker at overføre dine data via IR til anden ende, og for at pupose u brugt nogen af de osscillator gerne 555timer eller anyother at generere en frekvens på 35 til omkring 40KHZ og tilslut derefter o / p til IR-LED.hvad u skal gøre for at tranmit ur data blot tilslutte din controller serielle sender pin til nulstilling af oscillatoren, så når de data kommer på oscillatorens afslutte sin ouput bliver nul, og det sender dine data på denne frekvens ..Jeg håber, at en løsning på dit problem.
Naail

først og fremmest bringe produktionen af IR-kredsløb til logiske niveauer af 0 og VCC, så giv den til controlleren.

så bare lave noget threshholding hjælp Schmit udløse

anden måde er bare tilslutte en DAC, som ville gøre jobbet enkle

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back