Ingen af ​​CDMA-kanaler??

X

xischaune

Guest
Hej alle ... Hvis 10MHz båndbredde er til rådighed pr retning i et cellulært system, .... Er det muligt at finde ud af antallet af kanaler (eller tilsvarende antallet af brugere i cellen under forudsætning af en enkelt-celle-system) Det cellulære system er CDMA kræver 10kbps bruger signaler med EB = N0 af 6dB vil resultatet forandring, hvis vi tager Eb / N0 = 6dB. Jeg er forvirret ... Jeg tror det må være Eb/N0 og ikke Eb = N0 Thanx in advance ....

Du bør tage Eb/N0. Et andet punkt er, at hvis du kender båndbredde besat i en kanal (forword eller omvendt), dvs B, så båndbredde for både kanal vil være 2B. Du bør også tilføje båndbredden for kontrol kanaler er ansat for basen, dvs C. Så, fås banwidth for brugere = samlede båndbredde (W)-C nu, nej. mulige brugere = tilgængelig båndbredde for users/2B

Thanx ... Men fra de givne oplysninger ... specielt den 10kbps tal ... er det muligt at beregne kanalbåndbredde per bruger og derefter ignorere kontrol kanaler C, ud kommer med det samlede antal mulige brugere??

[Quote = xischaune] Hej alle ... Hvis 10MHz båndbredde er til rådighed pr retning i et cellulært system, .... Er det muligt at finde ud af antallet af kanaler (eller tilsvarende antallet af brugere i cellen under forudsætning af en enkelt-celle-system) Det cellulære system er CDMA kræver 10kbps bruger signaler med EB = N0 af 6dB vil resultatet forandring, hvis vi tager Eb / N0 = 6dB. Jeg er forvirret ... Jeg tror det må være Eb/N0 og ikke Eb = N0 Thanx in advance .... [/quote] Hvis kanalen har 10MHz BW, og brugerne er adskilt af spredekoder, og hvis en enkelt celle antages, interferens er hovedsageligt på grund af krydskorrelationen mellem brugerne. Hvis perfekt orthogonallity af sekvenser antaget, vil antallet af brugere er 10M/10k = 1000, og så bruge 1024 spredningskode vil være tilstrækkelig, og maksimum der kan være 1024 brugere. Men hvis sekvens er som gold-koder, eller tilfældige koder, så kan du finde gennemsnittet interferens per bruger for en N længde kode. Så kan du finde N for givet Eb/N0, i det meste af det system, kan du bare ignorere AWGN for enkelhed, når interferens er dominanet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back