Ingen af fingre i WCDMA RAKE RECEIVER?

A

amitdegada

Guest
HI! Venligst nogen forklare mig, hvordan mange flere fingre (minimum), skal jeg bruge for WCDMA RAKE RECEIVER simulering med ordentlig forklaring? Jeg formoder i IS95 3 fingre der bruges, har jeg hørt, at for WCDMA vi nødt til at bruge 9 fingre. er det så?

Hej Amitdegada, jeg tror, at svaret på dit spørgsmål er: antallet af fingre afhænger fra kanalen. Lad mig prøve at forklare: det diskret tid impulsive respons af kanalen kunne modelleres ved en endelig sum h (n) = Σ Ai * δ (tn * Ti) i = 1 ... M, Ai komplekse trykke og Ti i-sti, forsinkelse, hvor hver komplekse trykke værdi Ai beskriver en opformering vej fra TX til RX. Derfor mener jeg, at du kan vælge en rake med et maksimalt antal fingre svarer til antallet af vandhaner M bruges til at modellere kanalen: faktisk mene, at det vigtigste træk ved en rake AN er evnen til at udnytte multipath tuning hver finger på en enkelt sti, er det værdiløst ved hjælp af et højere tal. Tværtimod, hvis kanalen har N "main" stier over M haner (fx stier er karakteriseret ved abs (Ai)>> end de andre) kunne være tilstrækkeligt begrænse RAKE fingrene nummer til N og dermed reducere kompleksiteten på bekostning af lidt lavere forestillinger. Regards Mowgli

Tak for de oplysninger ..... Vil De være venlig at fremhæve om kanal TAP, dont jeg har konceptet klar. Foreslå en bog eller materiale til at ......

'Tryk på' refererer til hvert 'element' vi giver i en sekvens der repræsenterer en FIR filter, der repræsenterer en radiokanal. (Jeg håber, du ved, at vi kan repræsentere FIR impuls / frekvens til at matche for en kanal). Siden i Flat fading vi kun har dæmpning (konstant dæmpning, faktisk), enkelt tryk FIR tilstrækkeligt, måske hanen er -1 angiver nogle tab for det signal, der passerer gennem den -------------- ------------------------------------- groups.yahoo.com / gruppe / telecom_research

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back