Input DC spænding der kræves for Inverter - reg

R

rragupathiraja

Guest
Hej, jeg ønsker at designe en inverter til husholdningsformål. (230V @ 50HZ frekvens er krav). DC forsyningsspænding er 48 Volt. Det kræver en DC-DC konverter til at optrappe spændingen. Jeg kan gå med boost-konverter til at øge spændingen. Men jeg var ikke i stand til at finde, som spændingen det bør fremmes for at omdanne det til en pendant 230V AC størrelsesorden? tak ..

230 VDC har nøjagtig samme varme effekt som 230V AC. Hvis du ønsker en rå form for AC derefter + - 230V firkantet bølge er den samme. En -230 Vdc har samme varme effekt som en 230 VDC. Hvis du ønsker at vende din DC til en 230V AC så er du nødt a + -325 DC kilde. Frank

Er 230AC størrelse eller effektivværdi? anyway, afhængigt af inverter topologi, DC spænding kravet er anderledes. Hvis du er beskæftiger halv bro enfaset inverter, kan DC spændingen beregnes som Vdc = 2 | Vac | / ma, hvor ma er Modulationindeks og kunne sættes omkring 0,8 til SPWM teknik.
Hej, jeg ønsker at designe en inverter til husholdningsformål. (230V @ 50HZ frekvens er krav). DC forsyningsspænding er 48 Volt. Det kræver en DC-DC konverter til at optrappe spændingen. Jeg kan gå med boost-konverter til at øge spændingen. Men jeg var ikke i stand til at finde, som spændingen det bør fremmes for at omdanne det til en pendant 230V AC størrelsesorden? tak ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back