input switch med LED i serie

P

patrickyeow

Guest
hai, har jeg et problem: normalt folk bruger pullup 10kohm modstand til indtastning af pic hvis jeg ønsker tilslutte en LED i serie med kontakten (som en indikator), vil 10kohm modstand være for høj ... den nuværende er for lille til LED kan jeg bare ændre 10kohm modstand til 300ohm? vil det skade pic? eller er der nogen bedre idé at gennemføre dette?

300 ohm vil ikke skade Pic. Pic forsyningsspænding? er det kontakten tænde kontinuerligt eller momentvis P. Ashok Kumar

pic forsyningsspændingen er 5V (877a) ... på kontakten tændes kontinuerligt ... indtil jeg trykker på kontakten igen ... tak for ur hjælp:-D

Du siger at du ønsker at tilslutte 300 ohm modstand og en førte til indgangen på pic, der ikke er problemer med, at med den pic, men afhængigt af, hvad drev, input du kan have et problem. De 10k bliver brugt, fordi enhver enhed vil være i stand til at brødføde at input modstand med 0.5mA og ændre status for pin, på den anden side, når du tilslutter en lav værdi modstand derefter den enhed, der drev, PIN-koden kan ikke være i stand til at give alle tat strøm. Alt dette er sagt, siden du bare bruger en switch til at give spænding til det ben, du kan bruge enhver modstand værdi, vil kontakten ikke har et problem at køre i den. Alex

Jeg bruger 1k modstand til den samme sygdom i min kredsløb ... sine arbejdsmetoder fint ... Led lysstyrke synes også godt ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back