Instruction dekoder

C

cipi11

Guest
Jeg har brug for en Verilog kode for instruktion dekoder af attiny 2313 (belastning og opbevare instruktioner)

kan nogen hjælpe mig???

Hej,

Jeg tror du, hvad du ønsker, er koden for instruktionen Decoder af en CPU ..dvs. kontrolforordningen Block ...Denne is'nt så let, men du kan starte med at afkode nogle få enkle instruktioner såsom BELASTNING / OPBEVARER ..

Der er mange former for belastning /
denmarkstore instruktioner ...

LOADI data -> Indlæs øjeblikkelig ACC med data (antagelsesdokumentet adresse er implicitte)
LOAD A, B -> Læg antagelsesdokumentet med indholdet af Fo B
LOAD Fo, Data -> Læg specificeret register med øjeblikkelig data.
etc. ..

Først bliver du nødt til at komme med et flowchart af, hvordan hver enkelt instruktion vil blive henrettet ...

for eksempel ...LOADI data

1.Kontroller opcode og afgøre, hvilken form for instruktion er det.
2.Hvis det er en belastning øjeblikkelig instruktion, derefter får den umiddelbare data fra
instruktion.
Hvis det er alle øvrige instrukser ...forgrening til at CASE redegørelse og fuldbyrde det.
3.Bestem adresse registret ..i dette tilfælde er det implicit, dvs akkumulator.
4.Skriv dataene til akkumulator.
5.Tilvækst PC (Program counter) til at pege på den næste instruktion.

Det er vigtigt at øge PC, så den peger på den næste instruktion i køen.
Når du skrive det flowchart ...De vil vide, hvor mange ur cykler hver instruktion tager at udføre.

Dette ID-enhed er en stor CASE erklæring ..med flere filialer, afhængigt af den type undervisning, der afkodes og de foranstaltninger, der træffes.

Denne LOADI instruktion vil tage 2 ure ...en til at hente data fra hukommelsen / undervisning og den næste til at gemme det i Acc.

VLSI_whiz,
Hvis du kan varsel var der en forespørgsel til minen for denne instruktion dekoder slags kode Jeg har et spørgsmål til.
med titlen hvis-elsif alternativ.

kan u venligst gå gennem denne post en gang og se, om det ligner dette spørgsmål.Lagt efter1. minutter:cipi 11, selv u kan også gå gennem posten. og lade mig vide, hvad du søger.

Jeg har brug for at beskrive i Verilog kommandoer:
LDI - Load Omgående
LDS - Load Direkte fra Data Space
LD - Load Indirekte fra Data Space bruger Indeks X, Y, Z
STS - Store Direkte til Data Space
ST - Store Indirekte fra registeret for Data rummet ved hjælp af X, Y, Z
Hvis du har nogen eksempel???

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back