Integreret Induktorer & FastHenry

E

eng

Guest
Hej alle, jeg arbejder på høj ydelse ICS (nemlig RFIC MMIC). Jeg har brug for at have nogle dokumenter om integreret induktorer. Kan nogen anbefale nogen tutorial om integreted induktorer? (Nøgletal, metoder til bygning, overhovedet) Jeg har også brug for nogle tutorials og eksempel filer til FastHenry program. Jeg har downloadet programmet, men jeg ved ikke, hvordan man kan designe en spole med dette program. Enhver hjælp vil være meget apprecited. På forhånd tak. PS: Som en påmindelse FastHenry er et program i stand til at beregne den frekvens-afhængige selv og gensidige induktanser, såvel som modstande, af et generisk tredimensionale ledende struktur i magnetoquasistatic tilnærmelse

Jeg har prøvet FastHenry til flere gange, og sammenlignede resultaterne med andre EM solver. Det er nøjagtig og nem at bruge. Og det er gratis!

Hej eng, jeg formoder du taler om spiral MMIC induktorer. Næsten enhver god MMIC design bog vil have nogle info om spiral induktorer. Normalt for nye metoder IEEE MTT er godt begynde at lede efter dokumenter. Men hvis du er på udkig efter en bog, der kort behandler mange designs og giver design opskrifter derefter "Transmission Linie Design Handbook" fra Wadell er sikkert en god bog at starte med. Den proces, du design med er også vigtigt, GaAs eller Silicon. Nogle støberier give dig grundlæggende design og tilsvarende kredsløb. Alt dette virker kun, hvis du designe under egen resonans af inductor. Tæt på, og over, de selv resonans du bliver nødt til at bruge en EM-simulator. Regards, harkonnen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back