Interface flere 4021s og 4094s med PIC (siger 16F84)

E

efarook

Guest
Hej,

For et projekt af mine, må jeg tilslutte flere 4021s (3 eller flere) til håndtering af input og flere 4094s (3 eller flere) til håndtering af output.Da vi alle ved, at der er begrænsninger i kilde og synke strøm (så vidt jeg kan huske, det er omkring 20mA).

Mit spørgsmål er, hvor mange 4021s og 4094s kan tilsluttes direkte til en enkelt PIC (gerne 16F84/628).Hvis jeg ønsker at forbinde dem, er jeg nødt til at bruge buffere i mellem?

Kan du give mig en ide om dette, en prøve skematisk (hvis muligt), vil være nyttig.

Tak.

Hej,
Kan du fortælle mig, hvad der er 4021s og 4094s?
Jeg vil gerne være sikker på, at Latches kan bruges i dit tilfælde eller ej.

ja, du kan!

og gør alle data vedrørende linjer fælles, og adskil ur linjer, i dette setup ur linjer fungere som udvælgelse linjer.

Hej,

Tak for dit hurtige svar.

Beklager ulejligheden.De chips beskrivelser er:

4021 = 8 trin Shift Register (parallel til seriel) (til skift i input
4094 = 8 trin Shift Register (seriel til parallel) (at flytte ud udgangene seriefremstillede)

Det vigtigste ved disse chips er, kan de serieforbindes med hinanden for at danne større antal af input / output.

Lad mig vide, hvis du har brug for yderligere oplysninger.Jeg har fundet flere eksempler på anvendelse af disse chips med AT89S52, men kunne ikke finde en med PIC.Det er derfor, jeg spørger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back