interface PIC 16F628A til en mobiltelefon

W

windowsxm

Guest
Hej alle, jeg er ny til dette forum, og jeg håber at nogen vil hjælpe mig med at løse mit problem. For nylig er jeg begyndt at gøre et projekt, hvor ved i interface en microcontroller (PIC 16F628A) til en mobiltelefon (Nokia 6500) til at sende en SMS.after en masse googling, har jeg besluttet at bruge AT-kommandoer, da det er meget let at forstå og jeg brugte C-sprog (software - MikroC Pro) til at programmere min PIC. Hvordan kunne jeg tilslutte min PIC til telefonen? 16F628A -> MAX232 -> DB 9 Female -> USB til seriel RS232 konverter (RS232 side forbundet til DB 9) -> USB-A til USB A Female Adaptor -> mobiltelefonens kabel (USB) -> mobil telefon (Nokia 6500) Hvad er mit problem? Jeg kan ikke ud til at have min kode sendes fra PIC til telefonen. Hvad er de test, jeg har gennemført? 1 - Jeg tjekkede PIC funktionalitet ved at skrive en enkel kode til løbende blinkende LED. 2 - Jeg tjekkede, om telefonen understøtter AT kommandoer ved at indtaste kommandoer ved hjælp Hyperterminal. 3 - Jeg simulerede PIC og koden hjælp (Proteus 7) og det virker. Kan nogen påpege over for de ting, jeg gør forkert. På forhånd tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back