Interface til 4x4 tastatur - hvordan man kan scanne tastatur er korrekt?

M

Maverickmax

Guest
Hej Jeg kæmper for at interface min 4x4 tastatur, som jeg forbandt 4 rækker og kolonner til P0H til P0H7 hhv. Jeg prøvede at scanne det, men jeg holdt få forkerte data. Hvordan kan jeg scanne tastatur er korrekt? Jeg bruger kolonne som output og række som input. Oplys venligst mig asap MM

Hvad er din læsning sekvens? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 54 sekunder: [/color] [/size] Og den skematiske [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 timer 22 minutter: [/color] [ / size] Jeg forestiller mig, du allerede gør det næste: Initial kolonneværdi = 0 Set 1 til kolonne # 1 Læs input - Hvis data = 0 så har du nøgle (r) trykkes Sæt 0 til kolonne nr. 1 Set 1 til kolonne! # 2 Læs input - Hvis data = 0 så har du nøgle (r) trykkes Sæt 0 til Kolonne # 2 Set 1 til kolonne # 3 Læs input -! Hvis data = 0 så har du nøgle (r) trykkes Sæt 0! til kolonne # 3 Set 1 til kolonne # 4 Læs input - Hvis data = 0 så har du nøgle (r) trykkes Sæt 0 til Kolonne # 4 Delay for at undgå at hoppe!

Da jeg sætter kolonner høje og rækker som input, men hver række har en pull-up modstand. Så tilførslen af ​​rækken vil være høj. Når tasten er trykket ned, siger 1. Softwaren vil bære algoritme, såsom indstilling kolonne til nul én efter én. For eksempel: 0111 1011 1101 1110 Mens tast "1" er deprimeret og søjle nummer 1 sæt til nul, som vil tilsidesætte række 1 til nul. Idet knap 1 frigiver vil 1.p tilbage til en følge af en pull-up modstand. Er det korrekt? MM

Hvis du har pull-up modstande, kan du ikke indstille kolonne 1 for at læse hver række. Men, for at hjælpe dig bedre, bedes du sende skemaer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back