Interfacing PIC16F877A og SIM300 gsm Development Board

S

SAWULA

Guest
Jeg købte en SIM-300 Development Board, og jeg forbandt det med en PC og det virker fint. Jeg kan sende SMS og alt. Men når jeg tilslutter SIM300 Developement bord med PIC16F877A microcontroler, virker det ikke. Jeg har tilsluttet Rx og Tx knappenåle gennem MAX232 og GND stifter eneste (samme, som når kommunikation mellem PC og PIC16F877A). Jeg ønsker at sende og modtage SMS. Kan nogen hjælpe mig venligst. Det haster!

En præcisering Sawula. På hvilken måde, du har forsøgt at interface GSM med PIC MCU. Uanset om du interface GSM Eval. Bestyrelse til at PIC MCU-eller GSM-modul selv at PIC. Hvis du er grænseflade GSM-modul til PIC ingen grund til at bruge max 232. bcos GSM-modulet er også TTL-kompatibel, så du direkte kan interface MCU er TX og RX til GSM-TX og RX. Onemore ting, RTS og CTS af GSM-modul skal kortsluttes (Dette er hardware snyd). du fortalte at du var kommunikerer GSM Eval. bord med pc i, at CTS og RTS vil blive varetaget af PC selv. (Jeg tror UR bruger HyperTerminal rigtht?)

Okay jeg fjernede MAX 232 og jeg forbandt 25-pin af PIC16F877A (Tx) til 3. pin af de kvindelige serielle port-stikket på modemmet og 26. pin (Rx) af MCU til 2. ben af seriel stikket. Og det 8. pin (RTS) og 7. pin CTS er kortsluttet. Og den 5. pin af den serielle port er jordet. Men jeg er ikke at få nogen svar fra modemet. Så jeg grouded både RTS og GND stifter og frakoble CTS pin. Men alligevel er det ikke fungerer. Behøver jeg at tilslutte alle andre ben kan du hjælpe mig! Men tidligere har jeg tjekker både pc til modem og kredsløb til PC seriel kommunikation er blevet en succes.

disse er allerede behandlet mange gange ... Jeg er sikker på at du vil få det svar, hvis du søger på forummet .... Jeg har også behandlet dette mange gange .... http://www.edaboard.com/thread207935.html [url = http://boardreader.com/thread/Problem_with_sending_AT_commands_through_6wm98X31tc.html] Tråd Problem med at sende AT kommandoer via seriel port til SIM300 GSM-modem | Forum for Electronics | BoardReader [/url]

Hej sawula. Jeg håber, du kender TTL og RS 232 Logic Niveauer ret? Hvis du grænseflade GSM-modul (chip sæt) ingen grund til at bruge max 232. Hvis du grænseflade GSM Eval bord (ikke GSM Module) med PIC du nødt til at bruge max 232. Se venligst den vedhæftede fil. En ting mere kontrol af GSM-modul, om det tændes korrekt eller ej? Bedre du give en ekstern kontakt kredsløb til modul On / Off. Senere kan du skifte GSM-modul On / Off af PIC selv.

Jeg fik din pointe thirugnanam.ram. Og nu fungerer det fint. Thanks dude.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back