Interfacing Robot til PC

S

saabiaan

Guest
hø mennesker ima newbie i sammenknytning ... plz hjælp mig ...... jeg vil gerne vide hvordan kan i interface en kørende robot til en PC.Robot mens du flytter vil passere (send) dets koordinater til PC ved hver punkt i bevægelse ..... Venter 4 svar ....... Thanx på forhånd

det afhænger af, hvor meget af controlability du ønsker at gennemføre på robotten, som for det link, du kan bruge 1) radio link (mulige langtrækkende / delvist afhænger af strømkilden i robot), 2) ultralyd link (Short Range) & 3 ) infrarøde stråler (sigtelinie + kortdistance) for virkelig hifi-programmer, du kunne bruge en GSM-modem;)

først beslutte, hvilken forbindelse kablede trådløs hvis trådløs gå for seriel port, hvis kablet går til seriel, USB eller parallel port Bibin John www.bibinjohn.tk

Jeg går ud af PC robot du mener det er en robot designet til at være forbundet med en pc. I så fald, så læs ejerne manual. Jeg har en fornemmelse af, at det er en forbruger kvalitet produkt, i hvilket tilfælde det sandsynligvis har en enkel seriel grænseflade, som man sender formateret kommandoer. Men jeg har ingen idé om, hvad disse kommando ville være, eller hvilket format, de ville tage.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back