Interrupt Latency

S

sacrpio

Guest
Hvordan vi kan minimere afbryde ventetid for et operativsystem.Hvad r de begrænsninger Minimer det.Hvordan vi kan måle afbryde ventetid?

Tak

Du kan minimere afbryde ventetid ved at gøre dit afbryde rutine så kort som muligt, hvis din hardware ikke tillader afbryder prioriteter, fordi der i dette tilfælde en gang interrupt rutine ikke kan afbrydes af en anden (højere PRIORITERET) afbryder.

Også undgå at deaktivere afbryder i alle rutiner, hvis det er muligt, fordi afbryder bliver nødt til at vente, indtil tilladt igen.

venlig hilsen

Hej,

For mesuring afbryder latenstid, tror jeg du har brug for et oscilloskop eller en logik tilstand analysator.Ved at indtaste interrupt service rutine (ISR), skal du activite en ledig port på din hardware (gerne en LED havn eller så videre) og desactivate det lige før han vendte tilbage fra ISR.Du kan gøre dette ved at skrive den relevante kode.

Ved at forbinde en indgang af oscilloskop (eller logik tilstand analysator) til INTR pin af mikroprocessor og den anden til den port du aktiverer / desactivate, kan du måle Latenstiden og varigheden af ISR.

Jeg har gjort dette med en vis succes i fortiden.

yuh, hvis der ikke er specificeret i spec, jeg tror på den enkle måde at måle, er gennem produktion pin ..

Hej,

Jeg tror, der er ingen måde at reducere ISR Latency medmindre
du gøre noget på OS's planlægning modul.Det er derfor, du har brug for en real-time OS eller installere nogle real-time udvidelse på dit OS.
ISR Latency sker, når du indstiller interrupt vektor
af en afbryder nummer til en specifik interrupt service rutine og os planlægge modul gør hverv skifter, og tryk på CPU register værdi i stakken til fremtidig brug efter ISR færdig udførelse.
Tidsforsinkelse mellem PIC modtaget interrupt request og os begynder at udføre ISR er, hvad vi kaldte ISR latenstid, så du kun kan reducere bruger højere prioritet interrupt vektor ellers med real-time operativsystem eller ændre os af dig selv.

Goodluck

shangwa skrev:

Hej,Jeg tror, der er ingen måde at reducere ISR Latency medmindre

du gøre noget på OS's planlægning modul.
Det er derfor, du har brug for en real-time OS eller installere nogle real-time udvidelse på dit OS.

ISR Latency sker, når du indstiller interrupt vektor

af en afbryder nummer til en specifik interrupt service rutine og os planlægge modul gør hverv skifter, og tryk på CPU register værdi i stakken til fremtidig brug efter ISR færdig udførelse.

Tidsforsinkelse mellem PIC modtaget interrupt request og os begynder at udføre ISR er, hvad vi kaldte ISR latenstid, så du kun kan reducere bruger højere prioritet interrupt vektor ellers med real-time operativsystem eller ændre os af dig selv.Goodluck

papyaki skrev:

Hej,For mesuring afbryder latenstid, tror jeg du har brug for et oscilloskop eller en logik tilstand analysator.
Ved at indtaste interrupt service rutine (ISR), skal du activite en ledig port på din hardware (gerne en LED havn eller så videre) og desactivate det lige før han vendte tilbage fra ISR.
Du kan gøre dette ved at skrive den relevante kode.Ved at forbinde en indgang af oscilloskop (eller logik tilstand analysator) til INTR pin af mikroprocessor og den anden til den port du aktiverer / desactivate, kan du måle Latenstiden og varigheden af ISR.Jeg har gjort dette med en vis succes i fortiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back