Interrupt Programmering

F

freakyflair

Guest
Hej,

Jeg arbejder på 80x86 platform ved hjælp IAR C compiler og ved hjælp af LC / OS-II.Min ansøgning nødt til at sende et input til filteret opgave regelmæssigt sige på en Fréquence på 1 MHz.Kan nogen fortælle mig, hvordan du sender afbryder periodisk eller er der en anden metode, som vi kan opnå dette.Jeg prøvede OSTimeDly, men forsinkelsen frist er kun i miliseconds mens th eapplication kræver en tid hul i mikrosekunder.

Bør th einterrupt routiens b compulsarily gennemført i forsamlingen.Jeg har ikke gjort afbryde programmering før.Hvor kan jeg finde nogle eksempler og selvstudier.
Jeg er især dont forstå, hvordan, hvor afbryder bliver lyttet til og derefter behandles til ISR og hvor dette ISR burde faktisk være skrevet.

Dit system bruger en interrupt vektor tabellen i nogle hukommelse område.Så, hvis vektor tabellen er sammensat af et langt adresse, skal du ikke bruge en forsamling sprogundervisning.Men hvis vektoren tabellen er sammensat af et langt spring instruktion, du shold bruge denne assemly springe instruktion.I begge tilfælde bruger de C-sprog i stedet for samling sprog til at gennemføre afbryde rutiner i disse dage.

thanks a lot .. kan du fortælle mig, hvor kan jeg finde nogle eksempler for at afbryde programmeringen.Jeg har ikke gjort interrput programmering befor og virkelig gerne gå gennem nogle eksempler.Jeg loked på eksemplerne i bogen LC / OS-II af Jean Labrosse, men kunne ikke finde nogen hjælp afbryder.

For at afbryde behandlingen i ikke-os baserede indlejrede systemer henvise til Gaonkar bog.Ans til baserede operativsystem, du normalt har eksempler, et eller andet sted i installationen.(som regel de eksempler mappe, som altid indeholder Interrupt forarbejdning)

kan du venligst forklare begrebet prioriteret plan om at afbryde i pic18f448?

du sikkert brug for en interrupt linje for at nå denne sats, eller bruge en sw timer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back